۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۲۸۳۶۲
تولیت آستان قدس رضوی:

تفکر بسیجی سبب پیشرفت کشور می شود

تفکر بسیجی سبب پیشرفت کشور می شود
حجت الاسلام‌ والمسلمین مروی گفت: اگر بخواهیم در حوزه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی پیشرفت کنیم باید بسیج الگوی ما باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام‌ والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی در همایش بزرگ مدافعان حرم مطهر رضوی که شب گذشته در جوار بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) برگزار شد، گفت: بسیج و بسیجی فقط یک جریان نظامی نیست بلکه اندیشه و جهان بینی است و در همه حوزه‌ها و عرصه ها باید حضور داشته باشد.

وی اظهار کرد: حضور و تفکر بسیجی در نیروهای نظامی یکی از عرصه هایی بود که بسیج حضور یافت و درخشید، اگر جریان عظیم بسیج نبود معلوم نبود سرنوشت جنگ کجا می کشید اما حضور این نیروها سربلندی را برای این ملت به ارمغان آورد.

حجت الاسلام‌ والمسلمین مروی با بیان این که تفکر بسیجی را نباید در جریان نظامی خلاصه کنیم، ابراز کرد: تفکر و اندیشه بسیجی باید در همه شریان های کشور حضور داشته باشد، تفکر بسیجی یعنی فرد به صورت جهادی نگاه کرده، فکر کرده و عمل کند.

تولیت آستان قدس رضوی داشتن ایمان و استفاده از همه ظرفیت ها را موجب کار جهادی دانست و گفت: اگر یک انسان دارای روحیه جهادی و ایمان و خداپرستی باشد در همه رفتار خدا را شاهد دانسته و از همه ظرفیت خود برای خدمت استفاده کند این عمل جهادی است و کشور به چنین نیرویی نیاز دارد.

وی افزود: اگر بخواهیم پیشرفت در شأن انقلاب داشته و به نقطه مطلوب برسیم، باید کار جهادی یعنی ایمان و با استفاده از همه ظرفیت ها را داشته باشیم، این ما را به قله می رساند، کسانی که در پست ها و مسؤولیت ها مستقر می شوند باید به مردم بیندیشند و خدمت به مردم را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام‌ والمسلمین مروی خاطرنشان کرد: همان گونه که نیروهای بسیجی در جنگ بدون این که دنبال نام و نان باشد برای خدا از جان و خانواده گذشتند و این پیروزی را به ملت هدیه دادند ما اگر بخواهیم در حوزه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی پیشرفت کنیم باید بسیج الگوی ما باشد.

تولیت آستان قدس رضوی خدمت به مردم را از تفکر بسیجی دانست و ابراز کرد: اگر در حوزه اقتصادی با تفکر بسیجی و استفاده از همه ظرفیت ها ورود پیدا کنیم، وضعیت تغییر می کند، مسؤولان خدمت به مردم را افتخار بدانند و از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنند که این تفکر بسیجی است.

وی تفکر بسیجی را موجب پیشرفت کشور بیان و اظهار کرد: در هر کجا از فکر و اندیشه بسیجی بهره گیری کردیم، هیچ مانعی ما را از موفقیت باز نداشته است اما هر جا از روحیه گذشت و ایمان استفاده نکرده و منافع گروهی و جناحی را بر منافع ملی ترجیح دادیم، ضرر کردیم.

حجت الاسلام‌ والمسلمین مروی بیان داشت: ما در این ۴۰ سال در برابر همه ترفندهای دشمن سربلند بیرون آمده و این به خاطر تفکر بسیجی بوده مردم ما همه بسیجی هستند، اگر دشمن بتواند و این قدرت را داشته که این نظام الهی را ساقط کند این را به فردا نمی اندازد و این که محقق نشده چون دشمن ضعیف است و نمی تواند در برابر اراده این ملت بایستد.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: سختی ها و دشواری هایی است اما مردم این ها را به خاطر انقلاب و کلیت نظام تحمل می کنند حال بر مسؤولان است که این بصیرت و تحمل مردم را مغتنم دانسته و در خدمت کردن به مردم بکوشند و رفع مشکل کنند.

وی به افزایش قیمت بنزین با تصمیم سران سه قوا اشاره و خاطرنشان کرد: برای عده زیادی این تصمیم شرایط را سخت کرد اما مردم بسیار صبورانه و بزرگوارانه و با عزت و‌ کارآمد با این تصمیم برخورد کردند، ما حساب عده ای اغتشاشگر را به حساب ملت نمی گذاریم حال بر مسؤولان است که توجه کنند تا پیامد های این تصمیم‌، دشواری بر مردم تحمیل نکند و با برخورد و نظارت نگذارید قیمت کالاها به بهانه افزایش بنزین افزایش یابد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات