۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۶۲۸۴۰۸

پیشروی ارتش سوریه در حومه جنوب شرقی ادلب

پیشروی ارتش سوریه در حومه جنوب شرقی ادلب
ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در حومه ادلب، موفق شد کنترل چندین شهرک را بعد از درگیری‌های شدید با جبهه النصره و گروه‌های تروریستی همپیمان آن به دست بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری رسمی سوریه، سانا از پیشروی‌های ارتش در حومه جنوبی ادلب خبر داده است.

سانا نوشت: ارتش سوریه توانست بعد از درگیری‌های شدید با عناصر گروه‌های تروریستی جبهه النصره و «اجناد القوقاز»، سیطره خود بر شهرک «ام الخلاخیل» در حومه جنوب شرقی ادلب را گسترش دهد و در جریان این عملیات، تقریبا 50 تروریست به هلاکت رسیدند.

یگان‌های ارتش وارد منطقه جدیدی در غرب روستای «عالیه الحسین» در حومه غربی ناحیه تل تمر شدند تا ارتباط زمینی میان نیروهای مستقر در استان‌های الحسکه و الرقه ایحاد و «از کشور و مردم آن حمایت کنند».

سانا تأکید کرد: یگان‌های ارتش سوریه کنترل روستای «المشیرفه» در حومه جنوب شرقی ادلب را به دست گرفته و تلفات جانی و مادی زیادی به تروریست‌های جبهه النصره وارد کرده‌اند.

در تحولی دیگر از سوریه، مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»- وابسته به معارضان- ادعا کرد که ارتش ترکیه مواضع نیروهای دولتی سوریه در استان الحسکه را هدف حملات پهپادی قرار داد.

به گفته مرکز مزبور، این حمله بعد از آن انجام شد که شماری از نیروهای ارتش سوریه به پشتیبانی از شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» در نبرد با گروه‌های همپیمان ترکیه اقدام کردند.

این مرکز افزود، در جریان عملیات پهپادی ارتش ترکیه علیه مواضعی در «تل طویل» واقع در میان تل تمر و «المناجیر»، دست‌کم دو نظامی سوری کشته شدند./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات