۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۳۰۰۹۳
عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی:

اصلی ترین بحث در مسئله طلاق روابط بین والدین است

اصلی ترین بحث در مسئله طلاق روابط بین والدین است
تاجیک با اشاره به اینکه تقید و تعقد زوجین تاثیر بسیاری بر روی فرزندان دارد، گفت: اصلی ترین بحث در مسئله طلاق روابط بین والدین است.

دکتر زهرا تاجیک، عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به نقش خانواده در کاهش طلاق اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهم در بحث طلاق، پایه و بنیاد روابط زناشویی برای هر انسانی است که این مسئله به روابطی که بین پدر و مادر برقرار است مربوط می شود.

وی ادامه داد: هر دختری زن و همسر بودن را از مادر خود و هر پسری هم همسر و پدر بودن را از پدر خود یاد می گیرد.

این استاد حوزه علمیه خواهران افزود: بیشترین مشکلاتی که باید در مسئله طلاق ریشه‌یابی شود در روابط پدر و مادر است به همین دلیل خانواده بیشترین تاثیر را در کاهش و یا افزایش طلاق در جامعه دارد.

وی عنوان داشت: پایه و بنیاد روابط و تعاملاتی که بین زن و شوهر به وجود می آید از سازگاری، عدم سازگاری، کج خلقی، بدخلقی و کلیه ارتباطات انسانی که بین زن و مردم برقرار است، همه در درجه اول به ارتباطات بین پدر و مادر بر می گردد.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا (س) اضافه کرد: اگر این ارتباطات و روابط صحیح و درست باشد، قطعا تفکر و نگرشی در جوان ایجاد می‌کند که آن را در زندگی خود اجرا خواهد کرد ولی اگر این تفکر و نگرش بصورت منفی باشد به همان شکل منفی به زندگی خود منتقل می کند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز به دلیل وضعیت اجتماعی که وجود دارد و آن تقید و تعقدی که زن نسبت به مرد و مرد نسبت به زن ندارد، بازتاب آن مستقیم روی فرزندان تاثیر می گذارد.

تاجیک تصریح کرد: هرچه نسل‌های جلوتر می رود به دلیل عوارض فرهنگی و اشکلاتی که وجود دارد، این نوع مشکلات بیشتر و بدتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی می‌تواند یکی از این دلایل باشد، گفت: متاسفانه یکی از ابزارهایی که بسیار برای جوانان مطرح است و اوقات خود را با آن پر می کنند، فضای مجازی است.

این استاد حوزه  علمیه عنوان کرد: اگر اصالت‌های خانوادگی ما درست باشد حتی فرزندان ما می‌توانند بر روی مسائل منفی غلبه داشته باشند یعنی فضای مجازی نمیتواند این مقدار روی آنها تاثیر گذار باشد.

وی افزود: فردی که مربی کودک است و ارتباط بیشتری از لحاظ روحی و جسمی با فرزند دارد، بیشترین تاثیر را بر او خواهد گذاشت.

تاجیک با اشاره به روایت «السعيد سعيد في بطن امّه و الشقي شقي في بطن امّه»، اظهار داشت: پس همه آن چرا که انسان به عنوان یک انسان در خود جمع می کند پایه و بنیاد آن را مادر از دوران بسته شدن نطفه، دوران جنینی و دوران شیردهی قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از صفات فرزندان مربوط به پدر است، بیان داشت: بیشتر صفات فرزندان برگرفته از مادر و عملکرد او در دوران جنینی و شیردهی است.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) اضافه کرد: نقش مادر در تربیت فرزندان بسیار موثر و تاثیرگذار است؛ پایه و بنیاد تربیت فرزندان در وجود مادر است .

وی در پایان خاطرنشان کرد: در روابط عاطفی که بین مادر و فرزند وجود دارد باز این ارتباط برقرار است و ارتباط مادر و فرزند همیشکی است. /882/ 301/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
متاسفانه تربیت بخش زیادی نسل آینده کشور در دست مادرانی است که سبک زندگی خود را از فضای بشدت مسموم اینستاگرام دریافت می کنند ضرورت فیللتر اینستاگرام هزاران برابر بیشتر از تلگرام است ای کاش این جرثومه فساد هر چه زودتر فیلتر شود
0
0