۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۳۱۲۴۱
محمد پور:

چگونه شاد زیستن مهارت می خواهد

چگونه شاد زیستن مهارت می خواهد
محمدپور مقاومت در برابر مشکلات و ناراحتی ها را بیانگر بزرگی انسان دانست و گفت: چگونه شاد زیستن مهارت می خواهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مدرسه علمیه الزهرا(س) با مشارکت مرکز افق آستان امامزاده عقیل(ع) اسلامشهر مراسمی با موضوع تبیین حیا و پاکدامنی از منظر قرآن و علم پژشکی با حضور بانوان طلبه و بسیجی منطقه واوان در همین مدرسه علمیه برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، امین محمد پور روانپزشک و حافظ قرآن کریم، عمر مفید انسان را بر اساس متخصصان ذی ربط حداقل ۵۰۰ سال عنوان کرد و گفت: علت کاهش عمر و مرگ و میر زودهنگام عدم توانایی در کنترل ورودی ها و فیلترینگ است.

وی افزود: این مطلب حتی در آیات قرآن کریم نیز بیان شده بطوری که در سوره انعام خداوند به پیامبراکرم(ص) می آموزد که بدی ها و و اموری که مورد آزار ذهن می شود را از ذهن خود بیرون کن؛ انسان نباید به امور بد و ناراحت کننده فکر کند.

محمد پور بزرگی و بخشنده بودن را از اوصاف الهی برشمرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین اشتباهات انسان در زندگی آن است که مسائل آزار دهنده را از ذهن خود بیرون نمی کند در حالی که انسان در زندگی روزمره نباید اجازه دهد سختی ها برایش آزار دهنده شود، طبق صریح آیات قرآن کریم؛ اگر مسائل کوچک مایه آزار انسان شود این بیانگر کوچک بودن آدمی است.

وی مهمترین دلیل عمر طولانی مردم را در گذشته غذا و تغذیه بیان کرد و گفت: امروز بسیاری از بیماری ها با غذا درمانی علاج می شوند برای مثال ریشه اصلی سر درد و میگرن غذا است و برای درمان آن طبع را باید تغییر داد. مردم در زمان قدیم غذای سبک می خوردند و آرامش داشتند.

محمد پور شادی را توصیه دین برای داشتن زندگی سالم و داشتن برنامه و هدف را مقدمه آن عنوان کرد و ادامه داد: طبق آیات و روایات شادی موجب طولانی شدن عمر می شود. شادی حالتی حقیقی و درونی است. انسان هایی که آرمان و آرزو ندارند مرده اند. انسانهای دپرس شاد نیستند چون هدف و برنامه ندارند و از روی عادت زندگی می کنند.

وی همچنین با توجه به دو قانون فیزیک «کارما» و «دارما» اظهار داشت: قانون کارما می گوید اگر ستم کنی، ستم می بینی و این چرخه کاملا اثبات شده است و قانون دارما می گوید در اوج قدرت مشکل گشا باش؛ خداوند متعال خطاب به حضرت موسی(ع) گره گشایی از کار مردم مرا خوشحال می کند.

محمدپور غرور، غضب و لجاجت را سه عامل مهم در عدم موفقیت برشمرد و اظهار داشت: خوش بین بودن، دید وسیع داشتن، شاکر بودن، لذت بردن از زندگی، مراقبت از جسم، یکنواخت بودن برنامه ها، تقویت ارتباط اجتماعی، خلاق بودن، همدم داشتن، اهل مشورت بودن، تخیل و بخشنده بودن 12 روش مهارت زندگی برای خوشحال زیستن است./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات