۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۳۲۱۱۹
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران کشور:

تمدن سازی به تولید علم نیاز دارد

تمدن سازی به تولید علم نیاز دارد
حجت الاسلام حصاری گفت: تالیف الگوی سیره اهل بیت (ع) مهمترین وظیفه حوزه های علمیه است.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حصاری در مراسم اختتامیه سومین جشنواره علامه حلی البرز که با معرفی برگزیدگان در سطوح مختلف در سالن پردیس دانشکده کشاورزی کرج برگزار شد ، اظهار داشت : جشنواره علامه حلی تابلوی نتایج فعالیت‌هایی است که معاونت پژوهشی در راستای ارتقا سطح علمی طلاب انجام می‌دهد.
 
وی افزود : آنچه در این جشنواره رخ می‌دهد ظهور و بروز تلاش‌های معاونت پژوهش حوزه است که نشان از مستمر و ثمر بودن این فعالیت‌ها دارد و به همین دلیل هرسال شاهد رشد کیفی و کمی آثار ارسالی به این جشنواره هستیم.
 
معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور یکی از راه کارهای ارتقا پژوهش طلاب را پرورش اساتید پژوهشگر دانست و بیان کرد: در صورتی که اساتید در زمینه پژوهش ارتقا یابند می‌شود نتایج مطلوب‌تری را در آثار طلاب مشاهد کرد.
 
وی اضافه کرد: استاد راهنما هرچه در این زمینه قوی باشد بهتر می‌تواند در ارتقا طلاب تأثیر بگذارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین حصاری با اشاره به اینکه توصیه های هفت گانه رهبری در بیانیه گام دوم پایه های اساسی تمدن است ، افزود: ما باید این تمدن را شکل داده و جهانی کنیم ، یعنی باید با ایدئولوژی های جهانی مقابله نماییم.
 
وی با بیان اینکه دو تولید مهم امروز، یکی علم و دیگری الگوی زیستن است اظهار داشت: تولید علم نسبت به مسائل روز و دیگری الگوی زیست که همه شئونات زندگی را در بر بگیرداز مهمترین دستاورد های امروزه جامعه است .
 
وی متذکر شد: جامعه سازی اسلامی و تمدن اسلامی گام بسیار بلندی است که مقام معظم رهبری تببین کردند و این مسیر محتاج به تولید علم است.
 
معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در پایان خاطر نشان کرد: با رعایت همه ویژگی‌های حوزه بانوان و موضوعاتی که جامعه بانوان معطوف به آن است حوزه خواهران باید به انبوه مسائلی که دنیای بانوان به آن توجه دارد پاسخگو باشد./ج
ارسال نظرات