۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۳۴۵۲۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

بازگشت مومن پس از مرگ به سوی خداوند است

بازگشت مومن پس از مرگ به سوی خداوند است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بازگشت مومن پس از مرگ به سوی خداوند است، گفت: شیعه واقعی در امنیت و سلامت کامل زندگی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد حضرت رسول(ص) تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: براساس آیات الهی بازگشت همه انسان های مومن به سوی خداوند است.

وی افزود: و این بازگشت از همان آغاز مرگ انسان مومن شروع می شود اما بازگشت مجرمان و گناهکاران به دوزخ خواهد بود و آنان از همان آغاز مرگ گرفتار دوزخ برزخی می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: قرآن کریم می فرماید: آتش در تمام ساعات شب و روز در عالم برزخ بر دوزخیان برزخی عرضه می شود و راه نجاتی برای آنان نیست تا اینکه قیامت شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: این آتش بر روح آنان نازل می شود، طبق صریح روایات؛ پس از مرگ به انسان ها جسم برزخی عطا می شود که فاقد جسم مادی اما دارای حس است و زمانی که قیامت می شود دوزخیان وارد سخت ترین عذاب می شوند.

وی با اشاره به اینکه خداوند بانوان را خلق کرد تا منبع تولید آرامش برای مردانشان باشند، گفت: مردان نیز نسبت به زنان باید چنین باشند؛ امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) تنها 9 سال با یکدیگر زندگی کردند اما زندگی مشترک آن بزرگواران سراسر آرامش، نور و ایمان بود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه انسان در همه لحظات باید به قیامت و اعمالی که انجام می دهد توجه داشته باشد، گفت: انسان همواره باید آماده مرگ باشد و نسبت به حق الناس و حق الله دقت کند تا مبادا بدهکار از این عالم برود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان های مومن دارای نور الهی هستند، عنوان کرد: مومن هنگام مرگ نگرانی ندارد و جناب ملک الموت را دوست خود می داند و راحت جان می دهد، طبق صریح روایات؛ شیعه در امنیت کامل زندگی می کند و می میرد.

وی افزود: شیعه هنگام مرگ با آرامش جان می دهد و از مرگ هراسی به دل راه نمی دهد، بهشت وعده الهی به انسان های مومن است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) آگاه به عالم قیامت بودند، گفت: حضرت می فرمایند: هر کسی مطابق با دستورات قرآن کریم زندگی کند جایگاه او بهشت است؛ انسان درعالم دنیا باید کاری کند که بازگشت او به سوی خداوند باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات