۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۶۳۹۷۶۲

انتتشار ۸ هزار عنوان کتاب از سوی مؤسسه بوستان کتاب

انتتشار ۸ هزار عنوان کتاب از سوی مؤسسه بوستان کتاب
رییس مؤسسه بوستان کتاب گفت: مؤسسه بوستان کتاب به عنوان بزرگترین انتشارات دفتر تبلیغات از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون حدود ۸ هزار عنوان کتاب منتشر کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمدباقر انصاری، رییس مؤسسه بوستان کتاب، امشب در دیدار با کارکنان شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه دفتر تبلیغات دربرگیرنده سه انتشارات است، خاطرنشان کرد: مؤسسه بوستان کتاب بزرگترین انتشارات دفتر است که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون حدود ۸ هزار عنوان کتاب منتشر کرد همچنین نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دومین نشر دفتر تبلیغات و هزار و ۳۰۰ عنوان اثر منتشر کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نشر دانشگاه باقرالعلوم سومین انتشارات دفتر تبلیغات است، گفت: نشر دفتر تبلیغات اسلامی در سال بالغ بر ۳۰۰ عنوان چاپ اول و ۵۰۰ عنوان بازچاپ دارد.
                   
انصاری با بیان اینکه نشر بوستان کتاب یک چاپخانه بزرگ بالغ بر ۸ هزار مترمربع به همراه تجهیزات کامل دارد، اظهار داشت: مؤسسه بوستان کتاب در کنار فعالیت انتشاراتی، به مرکز پخش گسترده تبدیل شده و ۷ فروشگاه ثابت و ۲۵۰ نمایندگی در سراسر ایران اسلامی دارد، مؤسسه همچنین پخش آثار صد ناشر فعال در حوزه علوم اسلامی و انسانی را عهده دار است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۷ درصد گردش مالی مجموعه اقتصاد نشر به مؤسسه بوستان کتاب اختصاص پیدا کرده است، عنوان داشت: چاپخانه مؤسسه بوستان کتاب در سال بالغ بر ۵ میلیون نسخه کتاب تولید می‌کند و نزدیک به ۵ درصد تولید کتاب را در دست دارد.

رییس مؤسسه بوستان کتاب با بیان اینکه ۱۰ درصد جوایز ملی و بین المللی به مجموعه نشر دفتر تبلیغات اسلامی اختصاص دارد، گفت: نشر دفتر تبلیغات در ۹ سال اخیر برای ۸ بار ناشر برگزیده کتاب سال حوزه شد و در همین بازه زمانی، ۳۰ عنوان جایزه از کتاب سال جمهوری اسلامی دریافت کرد.

انصاری با بیان اینکه آثار تولیدی باید به جامعه هدف و مخاطبان برسد، تصریح کرد: نشر دفتر تبلیغات در حوزه الکترونیک بستر کتابخوان پژوهان را تولید کرده است و در حوزه مکتوب بسیاری از کتاب‌های تولیدی در زمینه پاسخگویی به شبهات است.

وی از تمایل برای همکاری با شبکه جهانی الاهواز و در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های دفتر نشر برای تهیه خوراک فکری فرهنگی جامعه هدف خبر داد و عنوان داشت: برای مخاطبان برنامه‌هایی تولید شوند که به مذاق شان خوش آید، اتاق فکری با حضور جوانان تحصیلکرده و خوشفکر در حوزه کتاب تشکیل شود، جشنواره فیلم‌های یک دقیقه‌ای و سه دقیقه در کنار کارگاه‌ها و دوره برگزار گردد.

رییس مؤسسه بوستان کتاب ادامه داد: نشر دفتر تبلغات اسلامی پتانسیل بسیاری دارد و نخستین ناشر در حوزه علوم اسلامی و انسانی و جزو سه ناشر بزرگ کتاب است.

این مقام مسئول به افتتاح فروشگاه بوستان کتاب در اهواز اشاره کرد و گفت: همزمان از «مجموعه آثار علمی همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» در ۶ جلد رونمایی خواهد شد، این مجموعه از سوی ۶۴ عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم و پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی تهیه شده که صفحه آرایی، صحافی و چاپ آن در ۴ هزار صفحه از سوی انتشارات بوستان کتاب صورت گرفت.
                            پ/انتتشار ۸ هزارعنوان کتاب از سوی مؤسسه بوستان کتاب
انصاری در پایان با اشاره به کتاب تاریخ تشیع در خوزستان و محتوای غنی و استقبال بسیار، لوح تقدیری به عبدالکاظم علی نژاد، نویسنده اثر اهدا کرد./۹۴۵۶/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حاتم شرفی
ارسال نظرات