۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۶۴۲۰۱۵
نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

رسانه‌های دشمن در موضوع کرونا با اهداف پلید علیه کشور جوسازی می‌کنند

رسانه‌های دشمن در موضوع کرونا با اهداف پلید علیه کشور جوسازی می‌کنند
امام جمعه رشت گفت: حضور باشکوه مردم در انتخابات و تشییع میلیونی پیکر مطهر سردار سلیمانی موجب عصبانیت دشمنان شده و آنها در موضوع کرونا علیه ما جوسازی رسانه‌ای می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در پیامی تصویری به مردم استان گیلان اظهار داشت: این روزها همه مسئولان استانی در جهت رفع دغدغه و نگرانی‌های مردم جهت شیوع ویروس کرونا تلاش می‌کنند و از همه آنها به‌ویژه کادر بهداشتی و درمانی و پرستاران پرتلاش و زحمت‌کش استان قدردانی می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان استرس ناشی از بیماری کرونا را مخرب‌تر از خود این بیماری دانست و خاطرنشان کرد: میزان تلفات ناشی از این ویردس در بسیاری از کشورها بیش‌تر از ایران است و حتی سالیانه تعداد افراد بیشتری به‌خاطر آنفلوآنزا از بین می‌روند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ایجاد رعب و وحشت از کرونا ویروس یکی از حربه‌های دشمن است تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آمریکا درگیر این بیماری هستند اما دشمنان تنها روی ایران تمرکز می‌کنند و با ایجاد فضای رعب و استرس آرامش روانی مردم را به هم می‌ریزند.

وی علت اقدامات دشمن را ناشی از بغض و کینه آنها به‌سبب پیروزی‌های پی در پی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رأی، تشییع میلیونی پیکر مطهر سردار سلیمانی و حمله به پایگاه‌های آمریکا در منطقه موجب عصبانیت دشمنان شده و آنها در این قضیه علیه ما جوسازی رسانه‌ای می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی علت پیشامدهای ناگوار و بیماری‌ و بلاها را توجه مردم به درگاه الهی خواند و اظهار داشت: در دین ما برای رفع بلا توصیه‌های زیادی شده است و در آیات مختلف قرآن کریم مانند آیه 60 سوره غافر و 77 سوره فرقان ارزش انسان به دعا کردن و درخواست از باری‌تعالی عنوان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه خداوند دوست دارد که بنده او را در هنگام گرفتاری و سختی بخواند و دعا کند گفت: پیامبر(ص) دعا را وسیله مؤمن می‌دانند که به‌واسطه آن برکات بر انسان نازل می‌شود که یکی از این نعمات و برکات همان سلامتی است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه طبق حدیث امام صادق(ع) دعا کردن موجب رفع بلا می‌شود خاطرنشان کرد: انسان باید همواره چه در سختی و چه در آسایش خدا را بخواند البته در سختی‌ها باید زیاد دعا کنیم.

امام جمعه رشت با تأکید بر رعایت بهداشت فردی و عمومی به‌عنوان یک اصل دینی عنوان کرد: دین اسلام به بهداشت فردی و اجتماعی اهمیت زیادی می‌دهد از این رو توصیه شده است که انسان در کوچه و خیابان خلط نیاندازد و همواره دستمالی همراه خودش داشته باشد و حتی آن را ضدعفونی کند.

وی با بیان اینکه انسان باید رابطه خود با خداوند را تقویت کند و به اهل بیت(ع) توسل کرده تا ایمانش تقویت شود خاطرنشان کرد: شاید یکی از عوامل اینگونه بلاها این باشد که مشخص شود ما چقدر با خدا و اهل بیت(ع) رابطه برقرار می‌کنیم؛ خانواده‌هایی که رابطه آنها با ائمه(ع) و قرآن مستحکم‌تر باشد خداوند نیز به آنها توجه بیشتری می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید بر اینکه طبق دستور خداوند متعال انسان نباید هیچ‌گاه از رحمت الهی ناامید شود تصریح کرد: در این ایام که سختی و بیماری در جامعه زیاد شده است باید ایمان و ارتباط خود با خداوند را تقویت کنیم و این مهم چیزی است که ما در مکتب اهل بیت(ع) آن را فرا گرفتیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات