۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۴۲۲۴۲
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی مطرح کرد؛

جشن نیکوکاری نماد همبستگی ملی و وظیفه ای همگانی

جشن نیکوکاری نماد همبستگی ملی و وظیفه ای همگانی
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: جشن نیکوکاری نماد همبستگی ملی و وظیفه ای همگانی است که مشارکت عمومی آحاد مردم را می طلبد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آسوده، مدیرکل کمیته امداد استان در نشست آنلاین خبری به فعالیتهای این نهاد در چهارمین دهه تاسیس اشاره کرد و افزود: هفته احسان نیکوکاری از ۱۰ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی باشعار " عید را به خانه هایشان ببریم" کلید خوردکه باتوجه به شیوع ویروس کرونا پایگاههای معابر عمومی، مدارس و مصلی های نماز جمعه حذف شد.

وی استفاده از شیوه های نوین و الکترونیکی را یکی از اقدامات بسیار اساسی در تسریع روند کمک رسانی به محرومان خواند و ادامه داد: به این منظور با شیوه های غیرحضوری، از بسترهای الکترونیکی برای جذب مشارکت های نیکوکاران استفاده می شود تا با همراهی خیران و استفاده از این روشها سال خوبی رابرای هم استانی های نیازمند رقم بزنیم.

آسوده با بیان اینکه اولویت جمع آوری کمکها برای جشن نیکوکاری و تهیه سبد غذایی و بهداشتی خانواده ها، نقدی است، بیان کرد: نیکوکاران می توانند به منظور مشارکت در جشن نیکوکاری عدد ۲ را به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۵۱ و یا با شماره گیری کد ussd  عدد # ۰۵۱ * ۱ * ۸۸۷۷ *  ونیز  واریز وجوه نقدی به شماره حساب  ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ و یا شماره کارت مجازی ۱۲۴۰-۰۰۰۰-۹۹۷۹-۶۰۳۷ با شناسه واریز  ۸۸۰۴۰۳۷۳۸ نزد بانک ملی ایران به نام کمیته امداد اقدام کنند.

وی یادآور شد: برنامه ریزی شده تا پس از برگزاری جشن نیکوکاری، به خانواده های مستمری بگیر این نهاد بسته های حمایتی با مشارکت نیکوکاران اهدا شود .

آسوده از راه اندازی پویش «من هم یک حامی ام» خبر داد و اظهار کرد: نیکوکاران می توانند با مبلغ ۱۰ هزار تومان در قالب این پویش از کودکان یتیم و محسنین حمایت کنند که به این منظور می توانند عدد یک را به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۵۱ ارسال نمایند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از شیوع کرونا ویروس در مشهد گفت و اظهار کرد: باتوجه به حمایت از ۶۰۰۰ بیمار تحت حمایت این نهاد ضروری است تا نیکوکاران با مشارکت خود، کمیته امداد استان را همچون سنوات گذشته در تهیه سبد و اقلام بهداشتی همراهی کنند

آسوده با بیان اینکه اجرای طرح« ۲۰-۲۰ » از ۲۰ اسفند آغاز و در ۲۰ فروردین به پایان می رسد، ادامه داد: امسال در قالب این طرح به صورت ویژه علاوه بر اجرای نذر قربانی و صدقه برای سلامتی هموطنان،  در حوزه اکرام ایتام و کمک های خیرخواهانه و تهیه سبد معیشتی نیازمندان اقدام می شود.

آسوده با بیان اینکه رسالت کمیته امداد توانمند کردن خانواده های نیازمندی است که بنا به شرایط اقتصادی از خدمات این نهاد استفاده می کنند، افزود: با همراهی عموم مردم و دستگاه های مختلف دولتی و خصوصی می توان برای رفع مشکلات این خانواده ها قدم های مثمرثمری را برداشت و آنها را به توانمندی رساند.

وی از افزایش ۲,۵ برابری اعتبارات اشتغال در مقایسه با سال گذشته گفت و افزود: تاکنون ۷۰ درصد از این اعتبارات جذب و به اشتغالزایی مددجویان کمک کرده است.

آسوده کمیته امداد را درمثلث اقتصادی استاندار محترم خراسان رضوی، معین اقتصادی خلیل اباد اعلام و اظهار کرد: پروژه وسیعی در این شهرستان اجرا شده که به توانمندسازی مناطق شهری و روستایی شهرستان کمک می کند و همچنین برای اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد خلیل اباد ۱۱ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه شناسایی ۱۰۰خانه برای مددجویان مستعد و علاقه مند برای راه اندازی خانه قرآن انجام شده است، افزود: با ایجاد این خانه های قرآنی قصد داریم تا آموزش های قرآنی را بدون هدر رفتن وقت و هزینه به درون خانواده و محلات زندگی آنها ببریم تا باحضور کودکان و بزرگسالان خانواده های قرآنی شکل بگیرند.

آسوده از تعمیم و گسترش این طرح در صورت موفقیت به سطح استان خبر داد و اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت موسسات قرآنی این خانه ها همچون یک موسسه قرآنی فرایند قرآنی را شامل تجوید، روان خوانی، روخوانی و مفاهیم آموزش میدهد که با شیوع ویروس کرونا، به صورت موقت فعالیت این مراکز تعطیل است.

وی مراکز نیکوکاری راه اندازی در سطح استان را خودجوش و مردمی دانست که فقط کمیته امداد بر فعالیت های آنها نظارت و راهبری می کند و ادامه داد: اکنون بیش از ۲۶۰ مرکز نیکوکاری در استان فعال هستند که بیش از ۶۰ مورد آنها در مشهد قرار دارند.

آسوده با اعلام اینکه اکنون ۲۰۰ هزار خانوار از خدمات این نهاد بهره مند هستند، افزود: ۱۷۰ هزار خانوار مستمر بگیر و ۳۰ هزار خانوار یک یا چند خدمتی هستند که در سال ۹۷ میزان مددجویان مستمربگیر ۱۴۰ هزار خانوار بوده است.

وی جهیزیه را یکی از دغدغه های اصلی کمیته امداد ومددجویان تحت حمایت دانست و اظهار کرد: هرچند کمک هزینه اهدایی ازدواج این نهاد ناچیز است اما هدیه ای از سوی نیکوکاران و نظام به نوعروسان است که امیدواریم تا پایان سال همه نوعروسان تحت حمایت راهی خانه بخت شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان، برخی از فعالیت های این نهاد در سال گذشته را شامل ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان شهری و روستایی، ایجاد ۹۵۰۰ فرصت شغلی و تشرف بیش از ۱۰۰ هزار زایر مددجو از سراسر کشور به مشهد مقدس عنوان کرد و ادامه داد: سال ۹۸ تاکنون ۲۱۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان ساخته واهدا شده و یا در حال ساخت است.

آسوده در پایان به توجه مردم خیر و نوعدوست به جامعه سالمند تحت حمایت و قشر کثیری از بیماران صعب العلاج که در بستر بیماری افتاده اند تاکید کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا بسته های بهداشتی وکمکهای نقدی نیکوکاران می تواند آرامش وسلامت این خانواده ها را تامین و به سلامت خانواده ها وبهداشت جامعه کمک شایانی داشته باشد./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات