۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۴۳۴۸۳
استاد حوزه علمیه:

تاریخ در شناخت حضرت زینب عاجز بوده است

تاریخ در شناخت حضرت زینب عاجز بوده است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تاریخ در شناخت حضرت زینب(س) عاجز بوده است، گفت: درجه رضا و توکل ارزشمندترین مقامی است که انسان می تواند به آن دست یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کرمی‌نیا استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم گفت: وراثت، تربیت و محیطی که حضرت زینب(س) در آن رشد کردند بهترین وراثت، تربیت و محیط بوده است.

وی درجه توکل و رضا را ارزشمندترین مقام نزد خداوند برشمرد و ادامه داد: انسان اگر به حقیقت توکل و رضا دست یابد می تواند ارزش و قیمت آن را درک کند.

حجت الاسلام کرمی‌نیا توجه به معنای دقیق توکل و رضا اشاره کرد و گفت: معنای توکل این نیست که انسان در خانه بنشیند و بگوید روزی خودش می آید بلکه مقصود از توکل و رضا آن است که انسان در تمام شرایط به خداوند توکل کرده و راضی به مقدرات الهی باشد.

استاد حوزه علمیه بیان با اشاره به اینکه رضایت داشتن یک امر دو طرفه است، اظهار داشت: کسانی که به مقام رضا دست می یابند نه تنها خداوند از آنان راضی است بلکه آنان نیز از خداوند راضی هستند.

وی با بیان اینکه محور رضایت اهل بیت(ع)، رضایت الله است، گفت: کسی نمی تواند ارزش رضایت پروردگار و اولیای الهی را قیمت گذاری کند و این تنها یک طرف رضایت است و طرف دیگر آن است که انسان نیز به امر پروردگار و اولیای الهی راضی باشد و چون و چرا نیاورد.

حجت الاسلام کرمی‌نیا با اشاره به اینکه انسان مومن هرگز اهل جزع و فزع نیست، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: کم هستند بندگانی که راضی و شاکر باشند؛ منشاء شکر حقیقی از رضایت است.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیات الهی، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم زیانکاران را کسانی می داند که گرفتار عالم دنیا شده باشند و در اوج جهالت اعمال خود را بهترین بدانند. کسی اگر از خداوند راضی باشد اهل نسیان نمی شود.

وی ادامه داد: انسان اگر به مقام رضا دست یابد هیچ چیزی را به پروردگار ترجیح نمی دهد، حضرت زینب(س) به مقام رضا رسیده بودند برای همین در مواجهه با سخت‌ترین و دشوارترین بلایا و مصائب فرمودند من چیزی جز زیبایی ندیدم.

حجت الاسلام کرمی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) با همه وجود امام حسین(ع) را دوست داشتند اما هنگام شهادت در محضر خداوند فرمودند این اندک قربانی را از ما بپذیر؛ ایشان محبت و رضایت الهی را حتی به از دست دادن برادر ترجیح می دادند متاسفانه تاریخ از شناخت حضرت زینب(س) عاجز بوده است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات