۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۴۷۵۴۳
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

مبارزه با هوای نفس از مهمترین شاخصه‌های منتظران واقعی است

مبارزه با هوای نفس از مهمترین شاخصه‌های منتظران واقعی است
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه مبارزه با هوای نفس از مهمترین شاخصه‌های منتظران واقعی است، گفت: لازمه ظهور آمادگی مردم و مبارزه با هوای نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره)، به مناسبت سالروز میلاد با سعادت امام زمان(عج) به صورت مجازی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام زمان(عج) آخرین ذخیره الهی برای بشریت هستند.

وی با اشاره به اینکه حضرت امید همه انبیای الهی بودند، ادامه داد: حضرت زهرا(س) بین در و دیوار نخستین نامی که به زبان جاری کردند نام مبارک امام زمان(عج) بود، حضرت هنگام ظهور انتقام خون مطهر امام حسین(ع) و مظلومان عالم را خواهند گرفت.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه گرفتاری های بشر با ظهور امام زمان(عج) پایان می‌یابد، ابراز کرد: حضرت سراسر امید، نیرو و انرژی هستند، در شأن و منزلت امام زمان(عج) برخی آیات قرآن کریم حضرت را به آب گوارا تشبیه کردند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام زمان(عج) مشتاق ظهور هستند، اظهار داشت: ملاقات و ارتباط داشتن با حضرت تنها با اذن الهی امکان پذیر است چرا که اولیای الهی از خواص درگاه الهی بوده و زیارت آن حضرات تنها با اذن الهی میسر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مثل امام زمان(عج)، مثل خورشید است، ادامه داد: مردم از محضر امام زمان(عح) غایب هستند نه اینکه حضرت غایب باشند؛ معلول این فراق و هجرت کم همتی خود انسان‌ها است.

آیت الله صدیقی ادامه داد: انسان‌ها خودشان مانع ملاقات با حضرت هستند، برای مثال انسان خود بین هرگز نمی تواند حضرت را که آینه جمال و جلال الهی است، مشاهده کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با استناد به روایتی از امام زمان(عج)، گفت: حضرت فرمودند: اگر مردم دلشان با یکدیگر بود و به عهدهایی که داشتند وفادار و ثابت قدم بودند امر ظهور به تاخیر نمی‌افتاد.

وی امر غیبت را به چاه تشبیه کرد و ادامه داد: اعمال و رفتار ما انسان‌ها سبب شده حضرت در این چاه محبوس باشند و در زندان غیبت به سر ببرند؛ اگر شیعیان براساس رضایت اولیای الهی عمل کنند امر فرج محقق می شود.

آیت الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با بیماری‌های نفسانی از شاخصه های انسان‌های منتظر است؛ بیماری‌های نفسانی بسیار خطرناک و نابود کننده است و انسان باید تلاش کند این بیماری را در وجود خود دور کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات