۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۶۴۸۳۴۵
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «ارث و تقسیمات آن از نظر شیعه» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «ارث و تقسیمات آن از نظر شیعه» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «ارث و تقسیمات آن از نظر شیعه» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «ارث و تقسیمات آن از نظر شیعه» اظهار داشت: بشر از ابتدایی‌ترین ادوار زیست خود به خاطر نوع زندگی با مقوله مالکیت و دارایی رابطه‌ای تنگاتنگ داشته است و با تمهیدات گوناگون سعی در حفظ و مراقبت از ثروت مایملک خود نموده است.

وی گفت: این تلاش را در طول تاریخ کهن بشریت در میان اقوام و قبایل مختلف می‌توان مشاهده کرد، اما از آن جا که انسان دارای حیات ابدی و جاودان در دنیا نیست و با حقیقتی به نام مرگ روبه رو خواهد بود می‌باید وضعیت اموال او پس از مرگ نیز مشخص باشد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: می‌توان گفت به موازات مسئله مالکیت، مسئله ارث برای انسان مطرح بوده است؛ به گونه‌ای که یکی از قدیمی‌ترین و متداول‌ترین سنت‌ها در بین قبایل و جوامع انسانی می‌باشد.

وی افزود: رابطه خونی و خویشاوندی بین افراد، طبیعتا سبب ایجاد محبت و علاقه خاصی بین آن‌ها می‌گردد، تا آن جا که این علاقه فطری موجب فداکاری و از خودگذشتگی آنان به یکدیگر می‌شود. این احساس و شوق فطری، حق مالکیت اموال شخص بعد از فوت را از آن نزدیکان او و آنان را مستحق میراث می‌داند. اگر چه قوانین و آداب مربوط به ارث در میان انسان‌ها همواره دست خوش تحول تغییر بوده است.

پهلوانی به معرفی کتاب «ارث و تقسیمات آن از نظر شیعه» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت عباسعلی ادیب تألیف شده که در موسسه بوستان کتاب تهیه و منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «ارث و تقسیمات آن از نظر شیعه» با ۲۲۰ صفحه در سال ۱۳۸۷ منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات