۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۴۸۶۶۰

روز اسیر در فلسطین؛ تاکنون یک میلیون فلسطینی اسیر شده‌اند

روز اسیر در فلسطین؛ تاکنون یک میلیون فلسطینی اسیر شده‌اند
باشگاه الاسیر در فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از سال 1967 تا کنون بیش از یک میلیون فلسطینی را اسیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، هفدهم آوریل در فلسطین به نام روز اسیر نامگذاری شده است. شورای ملی فلسطین در سال ۱۹۷۴ این نام‌گذاری را انجام داد و از آن زمان تا کنون این روز به یاد اسرا گرامی داشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های روز اسیر فلسطینی، اینترنتی است و تجمعی برگزار نخواهد شد. تا کنون تعداد مبتلایان به کرونا در فلسطین به ۲۸۴ نفر رسیده که ۱۳ نفرشان مربوط به نوار غزه هستند.

بر اساس آمار باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی، رژیم صهیونیستی از ۱۹۶۷ تا کنون حدود یک میلیون فلسطینی را بازداشت کرده است.

بنا به گفته باشگاه الاسیر، در حال حاضر تعداد اسرای فلسطینی در داخل زندان‌های رژیم صیهونیستی حدود پنج هزار نفر است که حدود ۱۳۰ کودک در میان آنها دیده می‌شود که در بازداشت‌گاه «عوفر» در غرب رام‌الله و «مجدو و الدامون» (در شمال اسرائیل) زندانی هستند.

تعداد بازداشت‌شدگان بیمار تا آوریل جاری ۲۰۲۰ حدود ۷۰۰ نفر است که ۳۰۰ نفر آنها بیماری مزمن دارند و نیازمند درمان مستمرند؛ ۱۰ نفر از این ۳۰۰ نفر مبتلا به سرطان هستند.

در ادامه این گزارش آمده، رژیم صهیونیستی ۵۱ اسیر را بیش از ۲۰ سال متوالی است که زندانی کرده و معروف به «عمداء الاسرای» (سرسلسله اسرا) هستند. از جمله آنها «کریم و ماهر یونس» هستند که ۳۸ سال از زندان آنها می‌گذرد یا «نائل البرغوثی» که بیش ۴۰ سال است که زندانی است.

همچنین ۵۴۱ اسیر فلسطینی به یک بار یا چند بار حبس ابد محکوم شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، ۲۲۲ فلسطینی از سال ۱۹۶۷ در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که شهادت ۷۳ نفر آنها به  علت شکنجه، ۶۷ نفر به دلیل اهمال پزشکی، ۷۵ نفر «قتل عمد» و ۷ نفر به دلیل سرکوب و شلیک مستقیم نگهبانان صهیونیستی بوده است.

از آغاز سال ۲۰۱۹ ، پنج اسیر فلسطینی به دلیل سیاست‌های سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی و در مقدمه آنها اهمال پزشکی و شکنجه به شهادت رسیده‌اند که تنها پیکر یکی از آنها به خانواده‌اش تحویل داده شده است.

از سال ۱۹۶۷ تا کنون رژیم صهیونیستی ۱۶ هزار زن را بازداشت کرده وتعداد زنان کنونی بازداشتی ۴۱ نفر است که در میان آنها ۷ زن زخمی وجود دارد و این اسیران در زندان «الدامون» در شمال اسرائیل در حبس هستند.

ارسال نظرات