۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۴۸۷۴۱
انتقاد مجله تایم از بی‌توجهی به سالمندان در انگلیس:

مرگ بیش از هزار نفر در اثر بی‌توجهی ‌دولت به سالمندان

مرگ بیش از هزار نفر در اثر بی‌توجهی ‌دولت به سالمندان
آمارها نشان می‌دهد تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ در آسایشگاه‌های سالمندان در انگلیس صدها نفر بیشتر از موارد اعلام‌شده در آمارهای روزانه است.

به گزارش خبرگزاري رسا، تایم گزارش داد خیریه‌های معتبر در انگلیس می‌گویند ویروس کرونا باعث «ویرانی» در آسایشگاه‌های سالمندان در سطح کشور شده است، زیرا آمارهای رسمی روز سه‌شنبه نشان دادند تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ صدها نفر بیشتر از آن چیزی است که در آمارهای روزانه دولت ثبت و اعلام شده‌اند.

اداره آمار ملی انگلیس می‌گوید ۵۹۷۹ نفر تا روز سوم آوریل بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند که ۱۵ درصد بیشتر از ۵۱۸۶ مرگ‌ومیری است که شبکه بهداشت انگلیس طی این مدت اعلام کرده است. دولت انگلیس تاکنون بیش از ۱۲۸۰۰ مرگ‌ومیر در اثر ابتلا به ویروس کرونای جدید را اعلام کرده است.

در این گزارش آمده است: مجموع موارد مرگ‌ومیری که روزانه به‌روزرسانی می‌شود تنها افرادی که در بیمارستان از دنیا رفته‌اند را شامل می‌شود. رقم بزرگ‌تر که به‌صورت هفتگی توسط اداره آمار ملی منتشر می‌شود، شامل موارد مرگ‌ومیر در همه اماکن از جمله آسایشگاه‌های سالمندان است و همچنین مواردی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا بوده‌اند اما آزمایش نشده‌اند.

کارولین آبراهامز مدیر خیریه اِیج یوکی (AGE UK) در این خصوص گفته که آمارهای روزانه دولت «افراد سالمند را شامل نمی‌شود، گویی که آنها اهمیتی ندارند.» خیریه اِیج یوکی و خیریه‌های دیگر خطاب به مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس نوشته‌اند که در جریان همه‌گیری بیماری، در حوزه مددکاری اجتماعی «سهل‌انگاری» صورت گرفته است.

تایم می‌نویسد: این خیریه‌ها که خیریه کِر انگلند و خیریه انجمن آلزایمر را نیز شامل می‌شدند در نامه خود آورده‌اند: «ما از ویرانگری ناشی از ویروس کرونا در شبکه مراقبت هراسانیم و همگی تماس‌های مستأصلانه فراوانی از افراد تحت حمایت خود دریافت کرده‌ایم. به همین خاطر، ما خواستار ارائه یک بسته مراقبتی جامع جهت حمایت از مددکاری اجتماعی در جریان همه‌گیری بیماری هستیم.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: اداره آمار انگلیس گفته که تا روز سوم آوریل حدود ۱۰ درصد موارد مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ در خارج از بیمارستان اتفاق افتاده است. تعداد ۲۱۷ نفر تا روز سوم آوریل در اثر ابتلا به ویروس در مراکز نگهداری سالمندان از دنیا رفته‌اند که افزایش ده برابری را در مقایسه با هفته قبل از آن نشان می‌دهد. دولت انگلیس می‌گوید از هر هشت آسایشگاه سالمندان در این کشور یک آسایشگاه شیوع بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده است.

بر اساس این گزارش، مسئولان و کارکنان آسایشگاه‌های سالمندان می‌گویند این رقم احتمالاً تعداد واقعی موارد مرگ‌ومیر در مراکز نگهداری سالمندان را بازتاب نمی‌دهد. این مراکز پیرترین و آسیب‌پذیرترین افراد کشور را در خود جای داده‌اند و کارکنان آنها اغلب ساعات کاری بیش از حد و حقوق ناچیزی دارند. دیوید بهان رئیس مؤسسه اچ‌سی وان می‌گوید موارد ابتلا به ویروس کرونای جدید در ۲۳۲ آسایشگاه تحت اداره این مؤسسه گزارش شده‌اند ــ این رقم برابر با دو سوم مجموع آسایشگاه‌های تحت اداره این مؤسسه است. وی گفته که ۳۱۱ سالمند و یک نفر از کارکنان در اثر ابتلای قطعی یا مشکوک به کووید-۱۹ از دنیا رفته‌اند. او در گفتگو با بی‌بی‌سی اظهار داشت: «موارد مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ حدود یک سوم مجموع موارد مرگ‌ومیری است که طی سه هفته گذشته شاهدش بوده‌ایم.»

در بخش دیگری از این گزارش عنوان شد آسایشگاه‌های سالمندان در انگلیس می‌گویند در زمینه تهیه تجهیزات حفاظتی کافی برای کارکنان خود مشکل داشته‌اند و با کمبود پرسنل مواجهند، زیرا بسیاری از کارکنانشان مریض یا مجبور به قرنطینه خود شده‌اند.

واکنش دولت محافظه‌کار انگلیس به همه‌گیری بیماری از بسیاری ابعاد به باد انتقاد گرفته شده است، از جمله از آن جهت که تعداد محدودی آزمایش تشخیصی انجام گرفته و تجهیزات حفاظتی با تأخیر به دست کادر پزشکی و مراقبتی رسیده است. دولت اصرار دارد که در حال رسیدگی و اصلاح این خطاهاست. دولت وعده داده روزانه ۱۰۰۰۰۰ آزمایش تشخیصی تا پایان ماه آوریل انجام دهد ــ که بیش از پنج برابر رقم کنونی محسوب می‌شود. دولت همچنین انجام آزمایشات تشخیصی برای کارکنان بخش بهداشت را آغاز کرده تا بدین ترتیب کارکنانی که خودشان را قرنطینه کرده‌اند اما بیمار نیستند بتوانند به سر کار برگردند. آزمایشات تشخیصی در حال حاضر برای کارکنان آسایشگاه‌های سالمندان نیز انجام می‌شود، اما به گفته دولت تنها ۵۰۵ نفر از این کارکنان تاکنون در معرض آزمایش قرار گرفته‌اند، حال آنکه این رقم در میان کارکنان بخش بهداشت ۴۷۰۰۰ مورد بوده است.

این نشریه آمریکایی نوشت: لیز کندال سخنگوی امور مددکاری حزب کارگر که حزب مخالف اصلی دولت به شمار می‌رود در این خصوص گفته که تعداد واقعی مرگ‌ومیر در انگلیس «متأسفانه حتی بدتر» از ارقامی خواهد بود که تا روز سوم آوریل مخابره شده‌اند.

وی در این باره اظهار داشت: «ما فوراً نیازمند این اعداد و ارقام بر حسب روزانه هستیم تا بتوانیم با بحران نوظهور در بخش مددکاری اجتماعی مقابله کنیم و مطمئن شویم تمام تلاش‌ها در راستای محافظت از بیش از ۴۰۰ هزار سالمند و ناتوان ساکن آسایشگاه‌های سالمندان و مراکز نگهداری از سالمندان صورت می‌گیرند.» رُز آلتمن وزیر سابق دولت که در زمینه حمایت از سالمندان فعالیت می‌کند، در این خصوص گفته که افراد سالمند و ضعیف در جریان همه‌گیری بیماری نادیده گرفته شده‌اند. وی در این خصوص اظهار داشت: «فراموش نکنیم که چگونگی رفتار با آسیب‌پذیرترین و سالمندترین شهروندان باید مشخصه یک جامعه متمدن باشد. ما نباید سالمندان را فراموش کنیم ــ میانگین سنی سالمندان در آسایشگاه‌های سالمندان کشور ۸۵ سال است. جان آنها نیز ارزشمند است و آنها نیازمند همان خدمات درمانی و تجهیزات و مراقبت‌هایی هستند که برای دیگر افراد جامعه نیز انتظار داریم.»

گفتنی است تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۹۶ هزار مورد ابتلا و بیش از ۱۳۵ هزار مورد مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس در سرتاسر دنیا گزارش شده است./1360/

منبع:مشرق

ارسال نظرات