۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۴۹۵۷۹
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ تأکید کرد؛

ضرورت توجه ویژه طلاب به اوقات خاص معنوی

ضرورت توجه ویژه طلاب به اوقات خاص معنوی
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه های رجب، رمضان و شعبان فصل عبادت، راز و نیاز و بندگی است،گفت: توجه طلاب به این مناسبت ها و اوقات خاص معنوی ضروری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در درس اخلاق که به صورت مجازی برای طلاب پخش شد، ماه های رجب، شعبان و رمضان را یک فصل مهم و ارزشمن توصیف کرد و بر ضرورت بهره گیری معنوی از این ماه ها تأکید کرد.
 
وی با بیان این که این ماه ها فصل عبادت، راز و نیاز و بندگی است، افزود: نسبت به انجام اعمال عبادی در این ماه های با فضیلت سفارش بسیار شده و نباید این ایام پرفیض را به غفلت بگذارنیم.
 
امام جمعه نوشهر، ماه رجب را شهر الولایه، ماه شعبان را شهر الرساله و ماه مبارک رمضان را شهر الله معرفی کرد و گفت: روزه گرفتن، استغفار و تلاوت قرآن کریم در همه لحظات معنوی این ماه ها بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب جوان حوزه از روزهای پایانی ماه شعبان نهایت بهره معنوی را ببرند، ادامه داد: باید خود را برای ورود به ماه میهمانی خداوند متعال آماده کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید براین که فرصت باقیمانده ماه شعبان را غنیمت شمرده و در جهت خودسازی و تزکیه نفس استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: همه لحظات این ماه ها سرشار از ارزش های معنوی است و کسی که توانسته باشد از شب ها و روزهای این ایام در جهت تقویت معنوی درون خود استفاده کند به طور حتم نزد خداوند متعال رو سفید خواهد بود.
 
مسؤول مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر بر ضرورت توجه طلاب به این مناسبت ها و اوقات خاص معنوی تأکید کرد و گفت: باید در طول سال از فرصت هایی که در جهت تهذیب و خودسازی به وجود آمده نهایت بهره معنوی را ببریم.
 
امام جمعه نوشهر، ماه های رجب، شعبان و رمضان را از ماه های خاص خداوند متعال معرفی کرد و افزود: باید حرمت این ماه ها با عمل به توصیه های معنوی حفظ شود.
 
وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از کسانی که به دروغ روزه داری در ماه مبارک رمضان را به ضرر سلامتی انسان عنوان می کنند، گفت: همان طور که پزشکان نیز بیان کردند روزه گرفتن برای افراد سالم در هر موقع و زمانی ساقط نیست و مطالبی که طرح می شود وسوسه های شیطانی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید براین که از این روزها و شب ها نباید غافل شویم، ادامه داد: طلاب جوانی که می خواهند به کمال برسند در این روزها از تلاوت قرآن کریم غفلت نکنند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نماز اول وقت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: طلاب به عنوان سربازان حضرت ولیعصر(عج) در ماه مبارک رمضان دعا برای فرج حضرت را فراموش نکنند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات