۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۶۵۱۳۹۸
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

غفلت از یاد خدا سبب انحراف و گناه می‌شود

غفلت از یاد خدا سبب انحراف و گناه می‌شود
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که نباید لحظه‌ای از یاد خدا غافل شویم، گفت: غفلت از یاد خدا سبب انحراف و گناه می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی فریدونکنار، ماه مبارک رمضان را ماهی پربرکت و سرشار از معنویت معرفی کرد و گفت: همه لحظات این ماه با فضیلت فرصتی برای دلدادگی به درگاه خداوند متعال است.
 
وی با اشاره به این که خداوند متعال سفره رحمت واسعه خود را در ماه مبارک رمضان برای بهره مندی بندگانش گسترانیده است، افزود: کسی که بتواند از این سفره پرفیض توشه‌ای برای دنیا و آخرت خود ذخیره کند به طور حتم سعادتمند خواهد بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به این که مهم‌ترین اصل مورد نیاز در ماه رمضان توجه به خدا و پرهیز از معصیت است، خاطرنشان کرد: معصیت دارای مراتب است که در ماهیت، هیچ تفاوتی با هم ندارند و باید از آن پرهیز شود، همچنین باید از خداوند متعال درخواست کنیم که ما را به غیر از ذکر خود بازدارد.
 
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید لحظه‌ای از یاد خدا غافل شویم، تصریح کرد: غفلت از یاد خدا سبب انحراف و گناه می‌شود پس باید برای نزدیک شدن به خدا باید تسلیم محض او باشیم.
 
استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران، یکی از شاخصه‌های مهم ماه مبارک رمضان را نزول کلام الهی در این ماه با فضیلت عنوان کرد و گفت: باید از همه لحظات این ماه پرفیض برای انس با قرآن بهره گیریم.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که اعمال، رفتار و گفتار ما باید منطبق بر ارزش‌های قرآنی باشد، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان یک فرصت ارزشمندی است تا بیشتر در آیه‌های قرآن تدبر کنیم، چون لازمه فهم عمیق کلام الهی، تدبر و تفکر در آیات قرآن کریم است.
 
امام جمعه فریدونکنار درادامه سخنان خود با تأکید بر توجه به نیازمندان و مستمندان در ماه مبارک رمضان به رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در این ماه با فضیلت اشاره کرد و گفت: پس از رهنمود‌های مقام معظم رهبری شاهد یک تلاش و عزم ملی برای کمک به محرومان و نیازمندان جامعه هستیم.
 
وی بر لزوم تبعیت از ولایت فقیه در همه امور مختلف تاکید کرد و با بیان این که برای کسب رضایت خدا باید تابع، ولی فقیه باشیم، تصریح کرد: عمل به رهنمودهای، ولی فقیه ضامن سعادت و تعالی جامعه اسلامی است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات