۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۵۳۰۲۵
آیت‌الله صدیقی مطرح کرد؛

ادعیه رسیده از اهل‌بیت؛ مسیری برای صعود به حقایق ناب الهی

ادعیه رسیده از اهل‌بیت؛ مسیری برای صعود به حقایق ناب الهی
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه ادعیه رسیده از اهل‌بیت(ع) قرآن صائد است، گفت: ادعیه مسیری برای صعود به حقایق ناب الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه شرح دعای 44 صحیفه سجادیه که به‌صورت مجازی برای طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: اهل‌بیت(ع) لسان الله هستند.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) جلوه الهی هستند، ادامه داد: خداوند متعال قرآن کریم را برای هدایت بشر و تجلی جمال و جلال خویش نازل فرمود، قرآنی که مثل و همانندی ندارد و کسی نمی‌توانند همانند آن را بیاورد.

آیت‌الله صدیقی در ادامه با بیان اینکه ادعیه رسیده از اهل‌بیت(ع) قرآن صائد و مسیری برای صعود به حقایق ناب الهی است، ابراز کرد: ادعیه‌ای که ائمه اطهار(ع) بیان فرمودند همانند وجود خودشان بی‌نظیر است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) درباره دعای رمضانیه، اظهار داشت: در دعای رمضانیه از خداوند متعال درخواست می‌کنیم توفیق درک حقایق ماه مبارک رمضان را به ما عطا کند و موانع آن را نیز از مسیر این درک بردارد.

وی با استناد به روایتی از امام جواد(ع)، عنوان کرد: حضرت فرمودند مؤمن برای انجام هر کار مؤمنانه‌ای به سه چیز احتیاج دارد که یکی از آنان توفیق الهی است؛ خداوند انگیزه و مقدمات انجام حسنات و کار مؤمنانه را فراهم می‌کند برای همین انجام کار نیک نعمت و توفیق الهی است.

آیت‌الله صدیقی در ادامه با بیان اینکه در برابر حسنات، خذلان قرار دارد، گفت: خداوند به برخی انسان‌ها توفیق انجام عمل صالح نمی‌دهد؛ کسی که از فضل الهی محروم است خود این محرومیت را ایجاد کرده و در زمره خذلان قرارگرفته است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) صله‌رحم را یکی از توفیقات الهی در ماه مبارک رمضان خواند و اظهار داشت: کسی که اهل انجام این عمل نیکو نیست خود را از الطاف الهی محروم کرده است. صله‌رحم آثار دنیوی و اخروی بی‌شماری دارد و اگر کسی پیوند خویشاوندی را قطع کند او مورد لعن خداوند قرار می‌گیرد.

وی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، گفت: حضرت فرمودند ثواب صله‌رحم سریع به انسان عطا می‌شود؛ همچنین فرمودند حتی کسانی که تقوای خوبی ندارند ولی ارتباط خوب و قوی با دیگران دارند خداوند به آنان رزق و وسعت روزی عطا می‌کند./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات