۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۶۵۳۷۳۵
حریرچی عنوان کرد؛

کنترل کرونا در خوزستان / شیوع دیرتر، عامل افزایش آمار ابتلا در خوزستان

کنترل کرونا در خوزستان / شیوع دیرتر، عامل افزایش آمار ابتلا در خوزستان
حریرچی با اشاره به اینکه روند افزایشی در خوزستان قابل توجه است، گفت: با اقدامات بسیار خوبی که در خوزستان انجام شده، بیماری کنترل شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت، عصر امروز در حاشیه نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان، با بیان اینکه در کشور روند نزولی قابل توجهی در بستری و میزان مرگ و میر داریم، اظهار داشت: در برخی استان‌ها همچون خوزستان، به دلیل آنکه دوره اپیدمی دیرتر آغاز شده است؛ از این رو روند افزایشی را شاهد هستیم.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به اینکه روند افزایشی در خوزستان قابل توجه است، خاطرنشان کرد: با اقدامات بسیار خوبی که در خوزستان انجام شده، بیماری کنترل شده و تعداد افرادی که از یک نفر مبتلا می‌شوند به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده هر چند که این رقم بالای یک است.

حریرچی با اشاره به افزایش نسبی مبتلایان در خوزستان طی روز‌های آینده عنوان داشت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی در استان تا حداکثر ممکن و حداقل تأثیر بر معیشت و اقتصاد مردم تصمیم‌های اتخاذ شده در جلسه مزبور است.

وی ادامه داد: افزایش تست و کشف موارد در مرحله اولیه بیماری و جداسازی افراد مذکور (با آموزش و توجیهات و در غیر اینصورت با اطلاع به محل کار و خانواده) دو استراتژی مهم دیگر اتخاذ شده هستند؛ همچنین افرادی که ارتباط بیشتری با مبتلایان داشتند مورد تست قرار می‌گیرند.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمارستان‌های خوزستان آمادگی خوبی از لحاظ رسیدگی به بیماری دارند، گفت: گرچه شاهد افزایش ابتلا در خوزستان هستیم، اما از لحاظ متوسط کشوری اندکی بیشتر است و در حد استان‌ها با شیوع متوسط می‌باشد.

حریرچی گفت: از خوزستانی‌ها خواهش دارم که ارتباطات خانوادگی، قومی، عشیره ای، مراسم دیدوبازدید، مجالس عروسی و ترحیم را که صرفه اقتصادی ندارند به صفر برسانند تا مقامات سیاسی استان، بازگشایی‌های اقتصادی را به حداکثر برسانند. /۹۴۵۶/پ310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
تبریک به مسئولان
تذکر به ادامه رعایت توصیه های پزشکی
0
0