۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۵۴۲۹۴
نماینده ولی فقیه در یزد:

زمینه جذب بیشتر جوانان به مساجد فراهم شود

زمینه جذب بیشتر جوانان به مساجد فراهم شود
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه زمینه جذب بیشتر جوانان به مساجد فراهم شود، گفت: موفقیت در مساجد نیازمند رویکردی جذاب و برنامه‌ریزی دقیق است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست کارگروه رسیدگی به امور مساجد استان یزد: الان در تمام دنیا وسایل جمعی و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بسیاری از وقت افراد به ویژه جوانان را می‌گیرند.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ترویج سیره اهل بیت(ع) در جامعه اظهار داشت: باید این ایده و راه را به تمام جهان و به ویژه در بین مردم خودمان ترویج کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه امروز غرب به صورت بسیار سختی با مشکلات ناشی از کرونا درگیر شده گفت: در مقابل همه مشکلاتی که غرب پیدا کرده در انقلاب اسلامی ایران روحیه‌های ایثار، از خودگذشتگی و مواسات بسیاری از مشکلات را رفع کرده است.

آیت‌الله ناصری یزدی با اشاره به اینکه مساجد در اسلام از جایگاه و اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند گفت: مساجد باید دارای جاذبیت‌های لازم در زمینه‌های معنوی و برنامه‌ها باشد تا بتواند زمینه جذب افراد به ویژه جوانان را فراهم کند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه نباید یک روحانی در مساجد تنها به اقامه نماز بپردازد عنوان کرد: ائمه جماعات باید با افراد مختلف جامعه و خانواده‌های محل ارتباط داشته باشند و به مشکلات آنها رسیدگی کند و تلاش خود را برای رفع آن انجام دهند.

وی افزود: رفتار و برخورد یک روحانی و امام جماعت باید به گونه‌ای باشد که خود به خود زمینه جذب جوانان فراهم شود. اگر بخواهیم در مساجد موفق باشیم باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی متعددی برگزار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: نباید نسبت به امور مساجد و ضرورت احیای کارکردهای آن بی توجه باشیم و حتما باید نسبت به احیای این کارکرد توجه لازم را داشته باشیم./1350/د103/ف

منبع: تسنیم
ارسال نظرات