۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۵۵۹۲۶
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

لزوم شناخت از ابعاد مختلف شخصیتی حضرت معصومه

لزوم شناخت از ابعاد مختلف شخصیتی حضرت معصومه
آیت الله نمازی گفت: زائران حضرت معصومه (س) از ابعاد مختلف شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام که به مقام شفاعت رسیده است باید شناخت و آگاهی داشته باشند.
آیت الله عبدالنبی نمازی در نخستین روز از دهه کرامت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) به فلسفه نامگذاری این روز به نام روز دختر اشاره کرد و گفت: فلسفه نام گذاری این روز به نام رور دختر، الگو قراردادن حضرت معصومه(س) از سوی بانوان جامعه اسلامی است.

به گفته وی فاطمه زهرا(س) و فاطمه معصومه(س) و حضرت زینب کبری(س) باید الگوی همه بانوان جامعه اسلامی باشند.

وی با اشاره به اینکه آنهایی که امکان دارد در قم به زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) بروند، افزود: روایات زیادی از امام رضا(ع) و امام جواد(ع) آمده است که بانویی از اهل بیت(ع) در قم مدفون است که هرکس با معرفت حضرت معصومه(س) را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

آیت الله نمازی بر زیارت با معرفت حضرت فاطمه معصومه(س) تأکید کرد و اظهار داشت: زائران حضرت معصومه(س) از ابعاد مختلف شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام که به مقام شفاعت رسیده است باید شناخت و آگاهی داشته باشند.

وی افزود: اگر به دلیل شیوع کرونا امکان تشرف و زیارت حضوری فراهم نیست، به صورت غیر حضوری و در هرکجای کره خاکی هم که باشیم می توانیم ارتباط معنوی برقرار کرده و زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) را انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه مقام حضرت فاطمه معصومه(س) مقام محمود است، گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) دارای مقام شفاعت است و یکی از شفاعت کنندگان در قیامت این بانوی بزرگ اسلام است.

آیت الله نمازی ابراز کرد: در زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) آمده است، «يا فاطمة اشفعي لي في الجنة» ما را در قیامت شفاعت و عفو کنید، چرا که حضرت دارای شأن ناشناخته ای است و مقام و منزلتی دارد که در برد فهم و عقل ما نیست که چه شخصیت بزرگی است.

وی افزود: مراجع بزرگ و تراز اول جهان اسلام و مراجع بزرگی در حاشیه شخصت حضرت معصومه(س) مدفون و آرامیده اند./1307/ت210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات