۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۶۱۵۷۶

ماجرای یک استعفاء!

ماجرای یک استعفاء!
امام جمعه پردیسان که با طرح ایده «امامت و امارت» و اتخاذ مواضع انقلابی، صریح و بی‌پروا شهره شد، این روزها با اعلام خبر کناره گیری اش باز هم بر سر زبان‌ها افتاده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قوامی در حالی در کانال شخصی خود کناره گیری اش از امامت جمعه پردیسان را اعلام کرد که بعد از چند روز خبرها از ابقای وی در این منصب حکایت دارد.

او در آخرین روز مردادماه در کانال شخصی خود پیامی انتشار داد که حکایت از استعفایش داشت «حال که رسالت امامت جمعه را بر دوشم احساس نمی‌کنم؛ باقی عمرم را به عنوان سرباز امام خامنه ای در خدمت مدیریت اسلامی و فقه الاداره هستم و لحظه ای در  تداوم، پیشرفت، تعمیق و اقامه آن ابراز خستگی نخواهم کرد. ان شاءالله»

پس از انعکاس و بازتاب این خبر در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی خبرنگار خبرگزاری رسا جهت بررسی و انتشار جزئیات تلاش کرد با حجت الاسلام والمسلمین قوامی مصاحبه کند اما علی رغم تماس های مکرر وی و نزدیکانش به این تماس ها پاسخ نگفته و حاضر به پاسخگویی نشدند.

خبر کناره گیری امام جمعه پردیسان در حالی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که طبق پیگیری های خبرنگار رسا استعفای رسمی وی به شورای سیاستگذاری تقدیم نشده است.

از سوی دیگر و در حالی که گمانه زنی ها در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی درباره چرایی کناره گیری حجت الاسلام والمسلمین قوامی به شدت فزونی یافت، وی به روش قطره چکانی پیام هایی را در کانال شخصی خود منتشر کرد.

او ابتدا علت استعفایش را کم کاری همکارانش عنوان کرد و سپس نوشت«تا تعیین امام جمعه جدید حاج آقای سجادی مسؤول قرار گاه نماز جمعه پردیسان رتق و فتق امور را به عهده دارند و ائمه موقت جمعه هم خطبه ایراد می نمایند».

حجت الاسلام والمسلمین قوامی سپس توضیحات بیشتری درباره طرح امامت و امارت ارائه می کند و می نویسند «شبکه امامت پردیسان در رده محلات نیاز به ترمیم دارد دیدم آمادگی برای این امر مهم وجود ندارد و آقایان حاضر به ترک منصبی که به اندازه کافی متصدی آن بوده اند نیستند؛ به احترام آنها گفتم خودم منصب امامت را ترک کنم البته این ترمیم شامل تعدادی محدود از ائمه محترم محلات است؛ الان راحت تر می‌توانم از این عزیزان تقاضا کنم که امامت را به فرد اصلح بسپارند که به نفع دنیا و آخرت آنها است، در اختیار گرفتن مرکز مهمی به نام مسجد بدون داشتن شرائط لازم امامت، اصلا به صلاح نیست».

توضیحات امام جمعه مستعفی پردیسان در حالی است که حجت الاسلام سید جابر سجادی مسؤول قرارگاه نماز جمعه پردیسان در جلسه شورای فرهنگ عمومی پردیسان خبر استعفای وی را تکذیب کرد.

در ادامه این جلسه سرهنگ حاجی‌زاده، معاون اجتماعی ناجای قم صحبت های خود را این چنین آغاز کرد: به علت عدم حضور حجت الاسلام والمسلمین قوامی در شورای عمومی فرهنگی پردیسان قصد ترک جلسه را داشتم که به جهت خبر حجت الاسلام سجادی امیدوار به ادامه فعالیت حجت الاسلام والمسلمین قوامی شدم چراکه برای اجرای طرح های فرهنگی پردیسان نیازمند حضور ایشان است.

این سخنان ضد و نقیض سبب سؤالات و ابهامات بسیاری برای مردم و اهالی منطقه پردیسان شده و امید است سریع تر این مسأله از سوی ستاد نماز جمعه و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور روشن شود و بار دیگر شاهد مواضع انقلابی و صریح او در تربیون نماز جمعه باشیم./1370/پ201/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
حفظه الله و أدام بقائه
1
0
ناشناس
Singapore
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
خدا بهشون توفیق خدمت بدهد.
1
0
سمندر
Iran, Islamic Republic of
۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
خبر مبهم نوشته شده.
علت کناره گیری سپردن به اصلح است یا مطالب فشار گروه های حاشیه ایه؟
0
0