۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۶۱۷۰۶
امام جمعه کبودرآهنگ مطرح کرد؛

ظرفیت های مکتب عاشورا زمینه ساز کاهش ناهنجاری ها

ظرفیت های مکتب عاشورا زمینه ساز کاهش ناهنجاری ها
همدان - امام جمعه کبودرآهنگ گفت: سخنرانان و مبلغان می توانند با استفاده از ظرفیت های فرهنگی و دینی مکتب عاشورا در کاهش ناهنجاری ها گام های بسیار موثری بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام نقی باقری، امام جمعه کبودرآهنگ امروز با مدیریت، اساتید، معاون و طلاب مدرسه علمیه حضرت فاطمه (س) این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست، حجت الاسلام نقی باقری ضمن تسلیت ایام محرم، بیان داشت: بعد از گذشت 1400 سال از واقعه عاشورا، روز به روز شاهد پویایی این رویداد عظیم نه تنها در جهان اسلام بلکه در اقصی نقاط جهان هستیم.

امام جمعه کبودرآهنگ ادامه داد: نهضت عاشورا در نوع خود در تاریخ یکی از رویدادهای بی نظیر است که حاوی پیام های بسیاری برای انسان های آزاده می باشد.

این استاد حوزوی تشریح کرد: اولین و مهمترین پیام این نهضت بعد از احیای سنت فراموش شده  امر به معروف ونهی از منکر، حیات مجدد به دین راستین اسلام و کشاندن آن از دربار به میان ملت اسلام بود.

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ماه محرم و صفر بهترین و ناب ترین فرصت برای معرفی شعائر اسلامی به ویژه معرفی نهضت و فلسفه قیام عاشوراست که این انتقال مفاهیم کار مبلغین، خطبا، منبریان و... می باشد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه برگزاری عزاداری های محرم چندین جنبه خاص دارد، گفت: مهمترین جنبه برگزاری مجالس عزای حسینی در این ایام؛ احیا مجدد دین و نیز نشر داشته های دینی و اسلامی است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر همین مجالس عزا سدی است در برابر تحریف دشمنان از دین مبین اسلام و تغییر واقعیت های نهضت حسینی.

امام جمعه کبودرآهنگ ادامه داد: امسال دشمنان به بهانه کرونا و ... به دنبال به حاشیه بردن محرم و حتی دیگر مراسم های دینی در جهان اسلام به ویژه مذهب شیعه بودند که به حمد الهی این تلاشها به جایی نرسید، لذا برای اینکه توانسته باشیم جواب مهم و دندان شکنی به این توطئه چینی دشمنان بدهیم باید تمام پروتکل های بهداشتی را در بحث کرونا رعایت کنیم تا زمینه شادی دشمنان ننشویم.

حجت الاسلام باقری در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر باید بتوانیم از این فرصتی که در ایام محرم داریم بهترین استفاده را ببریم و بتوانیم شبهاتی که توسط دشمنان در جامعه رواج داده شده با برگزاری جلسات سخنرانی برطرف شود، لذا در این شبها اولویت مراسم ها و مجالس عزاداری را به سخنرانی ها بدهیم.

این استاد حوزوی گفت: همچنین سخنرانان و مبلغین می توانند با استفاده از ظرفیت های فرهنگی و دینی مکتب عاشورا در کاهش ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی گام های بسیار موثری بردارند./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات