۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۶۲۴۸۱
تبارشناسی حامیان سند آموزشی یونسکو؛

مرتجعین عصر پیگیر اجرای ۲۰۳۰

مرتجعین عصر پیگیر اجرای ۲۰۳۰
حجت الاسلام والمسلمین لونی حامیان اجرای سند ۲۰۳۰ را خوشبین‌های داخلی، غرب گرایان و عوامل نفوذی دانست و گفت: مرتجعین عصر کسانی هستند که کورکورانه می‌خواهند این اسناد اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی الیگودرزی استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اجرای سند 2030 را در راستای پیاده سازی اهداف نظام استکبار جهانی دانست و گفت: این در حالی است که اجرای اسناد بالادستی مهمی مانند سند تحول آموزش و پرورش، سال هاست که بر روی زمین مانده است.

وی با اشاره به بی توجهی ها نسبت به هشدارهای صریح رهبر فرزانه انقلاب و سایر دلسوزان در خصوص اجرای سند 2030، عنوان کرد: مسأله اساسی در این خصوص پیداکردن دلیل اشتیاق برخی برای اجرای این سند است.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه یک سند جهانی باید حاوی بندها و گزاره های ارزشمند و مطابق با فرهنگ کشورها و با اجماع نظر باشد، اظهار داشت: برخی از مبانی سند 2030 با ارزش های جامعه ایران اسلامی ناسازگار است.

2030؛ سندی مبهم و چند پهلو

وی با اشاره به مبهم و چند پهلو بودن برخی از بندهای سند 2030، ابراز کرد: بعضی از بندهای این سند مانند آزادی های جنسی، مطابق با خواسته های سطحی برخی از افراد است و با هدف سوء استفاده از روان شناسی این گروه برای تحمیل سند به جوامع مختلف تنظیم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لونی الیگودرزی با بیان اینکه ممکن است در بندهای سند 2030 موارد ارزشمندی وجود داشته باشد، ادامه داد: گاهی یک گزاره مبهم می تواند روح حاکم بر سند را تغییر دهد و با تحت تاثیر قرار دادن بندهای مثبت، سند به سمت و سوی خاصی هدایت شود.

حامیان 2030؛ خوشبین‌های داخلی، غرب گرایان و عوامل نفوذی

وی با تقسیم بندی حامیان اجرای سند 2030 در کشور به سه دسته خوشبین های داخلی، غرب گرایان و عوامل نفوذی، گفت: برخی خوشبین های داخل نظام در نهایت ساده انگاری در سطح تصمیم گیران و تصمیم سازان، اجرای سند 2030 را به سود کشور می دانند و مخالفان را متهم به عقب ماندگی می کنند که این پروژه از طریق رسانه های استکباری نیز پیگیری می شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: عوامل غرب زده حامی سند 2030 براساس مبانی فکری خود به دنبال اجرای این سند هستند و غرض دیگری ندارند؛ اما عوامل نفوذی به صورت هدفمند و بدون احساس تعلق نسبت به کشور، در دستگاه های اجرایی حضور دارند و با هدف تقویت منافع استکبار لیبرال غربی به ارزش های ملی و منافع کشور خیانت می کنند.

عضو هیأت مدیره مجمع نمایندگان طلاب و فضلا با بیان اینکه هر چند این سه گروه در ماهیت اعتقادی و انگیزشی با یکدیگر تفاوت دارند، اما نتیجه عملکردشان یک چیز و آن اجرای سند 2030 در جامعه است، عنوان کرد: هدف گذاری این سند در تضاد با فرهنگ ملی و اسلامی مردم انقلابی ایران است.

استاد حوزه علمیه قم با یادآوری تجربه تلخ حاکم کردن تفکر روشنفکری در جامعه پس از پایان جنگ جهانی دوم، اظهار داشت: عملکرد سازمان های بین المللی نشان داده که این نهاد به دنبال برآورده ساختن انتظارات استکبار جهانی هستند و تنها در مواردی به اجرای عدالت مبادرت می کنند که منافع استکبار نیز در همان رهگذر تأمین شود.

استانداردهای دوگانه سازمان‌های بین‌اللملی در مواجه با کشورها

وی با اشاره به برخورد تبعیض آمیز میان ایران و عربستان از سوی سازمان های بین اللملی و نهادهای حقوق بشری، قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران را ضد حقوق بشر دانست و ابراز کرد: آیا حامیان داخلی سند 2030 از اهداف و نحوه عملکرد سازمان های بین اللملی در عراق، سوریه، یمن، نیجریه و ... اطلاع ندارند؟!

حجت الاسلام والمسلمین لونی ادامه داد: در واقع مرتجعین، عقب مانده ها و کهنه گرایان عصر کسانی هستند که با وجود اینکه رفتار تبعیض آمیز سازمان های بین اللملی و نهادهای حقوق بشری میان جبهه استکبار و ملت های منطقه در برابر چشم‌شان قرار دارد، چشم بر این عمکرد بسته و کورکورانه و برخی هدفمند به دنبال اجرای اسنادی مانند 2030 هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به گلایه های رهبر انقلاب نسبت به عدم توجه نسبت به سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: باید دقت داشت چه چیزی در پشت صحنه اجرای سند 2030 وجود دارد که از معاونت ریاست جمهوری تا ورزای بخش‌های آموزشی و تربیتی کشور در پرده برداری از آن نقش دارند.

برجام؛ نمونه بارز بی حاصل بودن اعتماد به غرب

وی با بیان اینکه جامعه کنونی ایران اسلامی، جامعه ای بصیر است و ترفندهای دشمن را به خوبی می شناسد، افزود: نمونه بارز بی حاصل بودن اعتماد به غرب، برجام است که عمر دولت یازدهم و دوازدهم صرف آن شد و نهایتا نتیجه ای در پی نداشت.

تضعیف فرهنگ «ما می توانیم» در سایه مذاکرات

حجت الاسلام والمسلمین لونی الیگودرزی تصریح کرد: در حالی که در طول مذاکرات بارها رهبر انقلاب، هوشمندانه نسبت به لبخند ظاهری دشمن هشدار دادند اما اعتماد بی جا نسبت به دشمنان در خلال برجام سبب تضعیف فرهنگ «ما می توانیم» در میان جوانان شد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه داعیه داران مذاکره با آمریکا باید از تجارب چند سال اخیر درس عبرت بگیرند، اظهار داشت: برخی نتیجه برجام را محکومیت آمریکا در مجامع بین المللی و اذهان عمومی عنوان می کنند که در پاسخ باید وعده ها و مژده های جذاب و امیدبخش دولت در ایجاد گشایش همه جانبه را در ابتدای مذاکرات و پس از امضای برجام به آنان یادآور شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نشانه های افول غرب بر همگان آشکار شده است، ابراز کرد: در حالی که جهان، ایران را یکی از مولفه های قدرت می داند، دنباله روی از آموزه های غرب و سند 2030 بی معناست./1350/ت300/ف

ارسال نظرات