۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۶۳۲۷۷
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی خبر داد؛

تعامل و همکاری سازمان اوقاف با شرکت های دانش بنیان

تعامل و همکاری سازمان اوقاف با شرکت های دانش بنیان
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین خاموشی از همکاری و تعامل سازمان اوقاف با شرکت های دانش بنیان با هدف افزایش بهره وری موقوفات برای جامعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در مراسم بهره‌برداری از ساختمان موقوفه مرکز نگهداری از کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی در نور با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف گفت: واقفان خیر اندیش با وقف اموال و دارایی های خود رابطه شان را برای نیت های متعالی با مسائل مادی قطع می کنند.

وی، وقف را یکی از مهم ترین نهادهای حقوقی و فقهی معرفی کرد و با بیان این که وقف عامل بقا و ماندگاری است، افزود: امروز با وقف می توانیم ترسیم صحیحی برای آیندگان خود داشته باشیم که چگونه عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی، بهره برداری از این مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی را اقدامی ارزشمند دانست و با بیان این که رسیدگی به ایتام در دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) بسیار مورد توجه قرار گرفته است، افزود: امروز جامعه ما نیز باید توجه و رسیدگی به ایتام و نیازمندان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه سخنان خود به توزیع بیش از 90 هزار بسته غذایی از محل عوائد موقوفات در میان نیازمندان استان اشاره کرد و گفت: این بسته ها در ایام کرونایی در میان نیازمندان و محرومان استان توزیع شد.

وی از همکاری و تعامل سازمان اوقاف با شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: در این تعامل دو سویه با بهره گیری از موقوفات در جهت بهره وری آنها با این شرکت ها همکاری می کند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در ادامه سخنان خود به بهینه سازی موقوفات اشاره کرد و با بیان این که در این موضوع هم به حکم شرعی عمل خواهد شد و هم می توانیم گره از مشکلات مردم باز کنیم، افزود: این برنامه ها را با بهره گیری از ظرفیت های قانونی و حقوقی انجام خواهیم داد.

حجت الاسلام قنبر علی احمدی، امام جمعه نور نیز در این مراسم گفت: چنین اقدام ارزشمندی از سوی واقفان خیر اندیش به طور حتم حیات انسان ماندگار و حقیقی خواهد بود.

وی افزود: وقف اموال و دارایی های خود با هدف کمک به نیازمندان و محرومان جامعه موجب ماندگاری انسان خواهد شد.

امام جمعه نور با بیان این که انفاق کردن موجب ماندگاری انسان خواهد شد، افزود: به طور حتم گذشتن از مسائل مادی باقیات و صالحات بسیاری را برای ما در پی خواهد داشت.

امام جمعه نور، وقف را یکی از مصادیق مهم جهش تولید دانست و با بیان این که رسیدگی به ضعفا و نیازمندان با بهره گیری از ظرفیت وقف اقدام ارزشمندی است که باید گسترش پیدا کند، گفت: باید تلاش کنیم این فرهنگ ارزشمند دینی در جامعه تسری پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود به جنبه معنوی وقف در اسلام اشاره کرد و افزود: این مسأله بالاتر از از خودگذشتگی، ایثار و مواسات است./950/پ310/ب1

ارسال نظرات