۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۶۶۳۳۸۵

برگزاری نخستین مراسم عزاداری خانوادگی در سوسنگرد

برگزاری نخستین مراسم عزاداری خانوادگی در سوسنگرد
خوزستان - مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه سوسنگرد گفت: برای نخستین بار در سوسنگرد، مراسم عزاداری خانوادگی با همکاری مراکز فرهنگی شهرستان برگزار شد.
خانم بیت سیاح، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه سوسنگرد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری حسینی بیان داشت: مراسم عزاداری دهه اول محرم با حضور کارشناسان خانواده در فضای باز حوزه علمیه سوسنگرد برگزار شد.

وی در رابطه با موضوعات مورد بحث توسط کارشناسان عنوان داشت: مباحثی پیرامون تحکیم خانواده، بهبود روابط متقابل همسران، شیوه تربیت فرزندان، شیوه ارتباط همسران و مشکلاتی که در خانواده‌ها وجود دارد، توسط کارشناسان خانواده مطرح شد.

بیت سیاح حضور خانوادگی در مراسم را به عنوان یکی از مزایای عزاداری برشمرد و افزود: در سال گذشته عزاداری‌ها به صورت مجزا و بدین صورت بود که خانواده‌ها در دو مراسم با سطح فکری متفاوت قرار می‌گرفتند، اما با اجرای طرح حضور کارشناس خانواده، خانواده‌ها با حضور فرزندان و در یک محیط خانوادگی توانستند ارادت خود به سیدالشهدا (ع) را نشان دهند.

مدیر مدرسه حضرت خدیجه در رابطه با نحوه اطلاع رسانی خانواده‌ها گفت: در این زمینه یک فعالیت جدید انجام دادیم و اطلاع رسانی و دعوت را در قالب کارت پستال درب منزل افراد ارسال کردیم.

وی در پایان گفت: فرم نظرسنجی به خانواده‌ها داده شد و حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد رضایت کامل از نحوه برگزاری عزای حسینی ابراز داشتند./۹۴۵۶/ت310/ب1
ارسال نظرات