۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۶۳۴۴۱

چاپ ۲۵ جلد کتاب ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع شهدا

چاپ ۲۵ جلد کتاب ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع شهدا
معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: ۲۵ جلد کتاب ویژه گروه کودک و نوجوان برای کنگره ملی ۳۵۳۶ شهید زنجان چاپ خواهد شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، سیدشمس‌الدین موسوی در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعال بودن همه کمیته‌های کنگره ۳۵۳۶ شهید در استان و تشکیل جلسات متعدد ستاد استانی و شهرستانی برای پیگیری وظایف ابلاغ شده، اظهار کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش استان و سازمان بسیج فرهنگیان استان به ترتیب مسئولیت کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان را برعهده دارند که پیگیری جمع‌آوری اسناد، چاپ کتاب و غیره از عمده فعالیت‌های این کمیته است.

وی با بیان اینکه برخی اسناد مربوط به شهدای استان با گذر زمان از بین رفته و یا به‌صورت کامل جمع‌آوری نشده‌اند، افزود: از خانواده‌های شهدای استان درخواست می‌کنیم اسناد مرتبط با کنگره ۳۵۳۶ شهید استان را تحویل دهند تا از آن‌ها رونوشت تهیه شده و در اختیار عموم قرار گرفته و رشادت‌های این دلاوران و بزرگ‌مردان در حافظه تاریخ ثبت شود.

این مسئول، از جمع‌آوری ۱۸۰ هزار سند و عکس توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و ۱۵۰ هزار قطعه سند و عکس اداره‌کل توسط بنیاد شهید استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: گفتنی است جلسه یادمان‌ها و المان‌ها نیز با حضور شهرداری زنجان برگزار شده و اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان، با بیان اینکه در خصوص فضاسازی شهری کنگره شهدای استان زنجان قول‌های مساعدی از سوی شهرداری داده شده است، ادامه داد: مساعدت‌های شورای شهر استان نیز می‌تواند سبب برنامه‌ریزی و اقدامات تاثیرگذاری در این زمینه شود.

موسوی با بیان اینکه تدوین کتاب شهدای استان به‌خصوص شهدای فرمانده از جمله شهید اشتری در دستور کار سپاه انصارالمهدی (عج) استان قرار گرفته است، اظهار کرد: قابل ذکر است ۵ کتاب نیز در رابطه با شهدای استان آماده چاپ بوده و ۲۵ جلد کتاب مخصوص کودکان در اینخصوص با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چاپ شد.

وی با تاکید بر اینکه الگوپذیری و آشنایی با قهرمانان و اسطوره‌های ایثار و شهادت امروز و دیروز کشور، نیاز امروز کودکان است، افزود: مستندهایی در خصوص شهدای استان با همکاری صدا و سیمای استان ساخته شده است.

این مسئول با بیان اینکه برنامه‌ریزی منسجم، گسترده و هماهنگ برای برگزاری هرچه بهتر کنگره ۳۵۳۶ شهید استان زنجان که در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود از چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان آغاز شده که در این برهه حساس کنونی بسیار مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: رسانه‌های استانی با درک اهمیت این رویداد تاریخی و مهم برنامه‌های متنوع و جذابی را آماده تولید و پخش کرده‌اند./826/د102/ف

ارسال نظرات