۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۶۴۷۱۹

واکنش معاون ریاست جهموری افغانستان به سخنان خلاف واقع حکمتیار

واکنش معاون ریاست جهموری افغانستان به سخنان خلاف واقع حکمتیار
دفتر محمدسرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اعلامیه نسبت به سنخنان خلاف واقع کلبدین حکمتیار واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، دفتر محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اعلامیه ای نسبت به سخنان خلاف واقع کلبدین حکمتیار واکنش نشان داد و سخنان حکمتیار را «خلاف واقعیت‌های موجود، سرشار از کینه و کدورت ایدئولوژیکی» خوانده است.

همچنین در این اطلاعیه آمده است سخنان حکمتیار مبنی بر این‌که سرور دانش شهروندی ایران دارد «کذب محض و به دور از واقعیت» می‌باشد.

طبق اعلام این دفتر، معاون دوم ریاست جمهوری در تمام عمر خود حتی قصد گرفتن شهروندی هیچ کشوری را نکرده است و در دوران مهاجرت با تابعیت افغانستان زند‌‌گی کرده و شهروندی افغانستان را افتخار خود می‌داند.

در این اعلامیه نیز آمده است: «اکنون که آقای حکمتیار پس از عمری تلاش مسلحانه به این نتیجه رسیده است که می‌تواند در چارچوب قانون و در سایه نظام جمهوری اسلامی افغانستان زندگی کند و حتی خود را برای  ریاست جمهوری کاندید کند، خوب است به جمهوریت احترام گذاشته و دست از اظهارات خلاف واقع و کذب بردارد.

دفتر معاون دوم ریاست جمهوری از جانب دیگر اظهارات گلبدین حکمتیار درباره «مذهب تشیع و مرجعیت شیعه» را نشانه‌ بی اطلاعی او از مذهب شیعه و «توهین آشکار» به یکی از مذاهب اسلامی و باورهای بخش عظیمی از مسلمانان خوانده است.

در پایان این اعلامیه آمده است: سرور دانش از هیأت مذاکره‌کننده دولت و طالبان خواسته است که با وسعت نظر و حوصله، همه چیز را دور میز مذاکره حل کنند.

گفتنی است، این اعلامیه بعد از  واکنش تند حکمتیار نسبت به سخنان آقای محمد سرور دانش مبنی بر این که امارت طالبان را مساوی با سلطنت و حکومت استبدادی دیکتاتوری می داند، صادر شده است./پ203/ق

ارسال نظرات