۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۶۶۶۱۹۹
مفتی صور و جبل عامل:

مذاکرات لبنان به معنای به رسمیت شناختن دشمن اشغالگر نیست

مذاکرات لبنان به معنای به رسمیت شناختن دشمن اشغالگر نیست
شیخ حسن عبدالله مفتی و قاضی منطقه صور وجبل عامل لبنان بر لزوم حل ویژه اختلافات، تشکیل دولت و نیز بازنگری در ترکیب تیم مذاکره کننده لبنانی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ حسن عبدالله، مفتی «صور» و «جبل عامل» امروز چهارشنبه گفت: بحران‌هایی که لبنان با آن دست و پنجه نرم می‌کند نیاز به توافق جدی طرف‌های درگیر دارد و این مستلزم تسهیل تشکیل دولت و تفاهم همه لبنانی‌ها است، تا بدین ترتیب جایگاه لبنان در برابر جامعه جهانی که انتظار کمک اقتصادی از آن‌ها داریم تقویت ‌شود.
 
قاضی شیخ حسن عبدالله اظهار داشت: وضعیت بد اقتصادی لبنان روز به روز درحال وخامت و فشار بیشتر به هموطنان است، دولت نباید از مسؤولیت‌های خود فرار کند. دولت باید حمایت از مشتقات نفتی، آرد و دارو را ادامه دهد و دستگاه‌های نظارتی را برای مبارزه با قاچاق و احتکار فعال کند.
 
شیخ حسن عبدالله همچنین بر بازنگری در ترکیب هیأت مذاکره‌کننده لبنانی با رژیم غاصب صهیونسیتی تأکید کرد و افزود: افراد غیرنظامی باید کنار گذاشته شده و تنها افرادی از ارتش لبنان در این هیئت حضور داشته باشند، چرا که ارتش تجربه فنی و تاکتیکی لازم را دارد و دیگر نیازی به غیرنظامیان نیست. حضور غیرنظامیان در تیم مذاکره‌کننده حاکمیت لبنان را زیرسؤال می‌برد، حال آنکه این مذاکرات به معنای به رسمیت شناختن دشمن اشغالگر نیست./پ203/ق
ارسال نظرات