۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۶۶۷۰۳۲
در میانه انزجار مسلمانان از اهانت به پیامبر؛

عربستان از دیدار "دوستانه" امیر مکه با سفیر فرانسه خبر داد!

عربستان از دیدار
در بحبوحه خشم و انزجار مسلمانان جهان از اهانت های مکرر به پیامبراسلام (ص) در فرانسه، خبرگزاری رسمی سعودی از دیدار «دوستانه» امیر مکه با سفیر این کشور خبر داده است.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، خالد الفیصل، امیر منطقه مکه مکرمه، «لودویک بوی» سفیر فرانسه را به حضور پذیرفته است.
 
این دیدار در حالی صورت می گیرد که انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) در فرانسه موجی از تنش و خشم ایجاد کرده است. خبرگزاری رسمی سعودی در خبری کوتاه گفته در این دیدار گفتگو هایی «دوستانه» انجام شد و دو طرف پیرامون مسائل مشترک مورد اهتمام تبادل نظر کردند. این خبرگزاری به موضوع کاریکاتور های اهانت آمیز که واکنش های گسترده ای در جهان اسلام به دنبال داشته اشاره ای نکرده است.
 
حساب توییتر امیر مکه تصویری از دیدار این مسؤول سعودی و دیپلمات فرانسوی که به تازگی به عنوان سفیر فرانسه منصوب شده، منتشر کرده است.
 
سفیر فرانسه نیز در صفحه توییتر خود از امیر مکه بخاطر «دیدار گرم وصمیمی» تشکر کرده و گفته این دیدار در شهر جده صورت گرفته است.
 
فعالان توییتری توصیف این دیدار به «گفتگوی دوستانه» توسط خبرگزاری رسمی سعودی درحالی که فرانسه رسما از اهانت به پیامبر (ص) حمایت کرده را تقبیح و محکوم کردند.
 
موج اسلام ستیزی در فرانسه با مواضع و اقدامات اخیر دولت امانوئل مکرون تشدید شده و به تعطیلی و بازداشت ده ها سازمان، شخصیت اسلامی در این کشور انجامیده است؛ در همین حال امانوئل ماکرون بار دیگراز انتشار کاریکاتور پیامبر (ص) دفاع کرده و آن را در راستای آزادی بیان توصیف کرده است. این اظهارات واکنش گسترده مسلمانان را درپی داشته و فراخوان هایی جهت تحریم کالاهای فرانسوی و نیز برگزاری اعتراض علیه این کشور منتشر شده است./پ203/ق
ارسال نظرات