۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۶۹۵۷۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

مداحی یک رکن اساسی برای حفظ دین است

مداحی یک رکن اساسی برای حفظ دین است
اصفهان - آیت الله سلیمانی زنده نگه داشتن اسلام درقالب اشعار را وظیفه خطیر مداحان و شاعران دانست و گفت: مداحی یک رکن اساسی برای حفظ دین است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در دیدار با اعضای کانون بسیج مداحان ناحیه مقاومت بسیج کاشان، گفت: زنده نگه داشتن اسلام درقالب اشعار وظیفه خطیر مداحان و شاعران است.

وی مداحی را یک رکن اساسی برای حفظ دین دانست و افزود: دشمن به هیچ عنوان نمی‌تواند فرهنگ عاشورا را از مردم بگیرد چرا که این فرهنگ با رگ و گوشت و خون مردم عجین شده است.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: به همین علت دشمن امروز از طریق تحریف و شبهه افکنی در بین مردم به ویژه نسل جوان وارد شده است و به دنبال رسیدن به اهداف خودش هست.

به گفته وی دشمن با تحریف و شبهه افکنی هیچگاه به اهداف خود نخواهد رسید، چرا که اسلام به برکت فرهنگ عاشورا و کربلا زنده است.
 
محمد باقر خندان رئیس کانون بسیج مداحان ناحیه مقاومت بسیج کاشان نیز این شهرستان را شهر امام حسین، قمربنی هاشم و شهرشعر و مدح و مداحی ائمه اطهار(ع) خواند و اظهار داشت: حلقوم مداحان بلندگوی اهل بیت است و آنچه از بلندگوی حلقوم مداحان خارج می‌شود حرف امام صادق (ع) است.

وی بر مطالعه مقتل خوانی امام حسین (ع) توسط مداحان تاکید کرد و یادآور شد: امام خمینی (ره) نیز روضه خوانی اش از روی کتاب مقتل خوانی امام حسین (ع) بود تا کلمه‌ای کم و زیاد شود.

شایان ذکر است، در انتهای این دیدار، کانون و بسیج مداحان شهرستان کاشان ترور ناجوانمردانه محسن فخری زاده را محکوم و خواستار انتقام سریع عاملان و آمران این جنایت شد.

لارم به ذکر است، در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر مداح در شهرستان کاشان فعالیت دارند که برخی دارای پرونده عضویت در کانون هستند و  زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان فعالیت دارند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات