۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۷۳۵۷۷
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی مطرح کرد؛

سبک زندگی فاطمی الگویی برای زنان و مردان

سبک زندگی فاطمی الگویی برای زنان و مردان
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: سبک زندگی حضرت زهرا برای هم مردان و هم زنان باید الگو باشد و تلاش کنیم تا زندگی خود را به زندگی آن بزرگواران شبیه نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ضمن عرض تبریک میلاد حضرت زهرا مرضیه سلام الله علیها گفت: به نوبه خود میلاد حضرت زهرا مرضیه سلام الله علیها و تولد حضرت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب را به همه مسلمانان تبریک عرض می‌کنم.

وی در ادامه افزود: مستحضر هستید که حضرت زهرا همانند پدر بزرگوارشان و همسر عزیزشان همچنین فرزندان معصومین شان اسوه و الگو هستند و معنای اسوه بودن این است که جامعه اسلامی و دینی بایستی در همه شئونات زندگی فردی و اجتماعی خود، سبک زندگی حضرت زهرا را سرلوحه زندگانی قرار دهد و این بحث گسترده ای است که بنده به بخشی از آنها اشاره می‌کنم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به سبک زندگی فاطمی اظهار داشت: در سبک زندگی فاطمی، جایگاه های مختلف اعم از مادر پدر فرزندان مشخص می باشد، پدر محور این زندگی است و مادر در کنار پدر این محور را جلو می برد، با هم هماهنگ، هم‌یار و کمک‌کار هستند.

وی ضمن بیان ارادت بسیار زیاد جوانان امروزی نسبت به حضرات معصومین سلام الله علیها، خاطرنشان کرد: فرزندان خانواده زیر سایه پدر و مادر در سبک زندگی فاطمی اخلاق و ادب والدین را به دست می آورند. امروز جوانان ما ارادتمندان حضرت زهرا هستند هرچند صاحب اطلاعات گسترده تاریخی، سیاسی و اجتماعی از سبک زندگی حضرت زهرا ندارند؛ ولی ارادت بسیار قوی‌ای نسبت به ائمه معصومین دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در ارتباط با اختلاف نسل‌ها و مواجه حضرت زهرا با فرزندان خود گفت: در ارتباط بین نسل‌ها و فرزندان با والدین باید از زندگی حضرت زهرا یاد گرفت که ایشان چگونه با فرزندانشان ارتباط می‌گیرند. فرزندان بدانند که والدین می‌توانند با تجربه‌ای که از زندگانی دارند، مربیان بسیار خوبی برای فرزندان خود هستند، هر چند اگر فرزندان دارای اطلاعات بسیار زیادی باشند.

وی افزود: در سبک زندگی فاطمی اینگونه است که والدین خیرخواه‌ترین افراد نسبت به فرزندان خود می باشد و چیزی جز سعادت را برای فرزندان خود نمی خواهند، به خصوص که در امر ازدواج اگر والدین سبک زندگی فاطمی را دنبال کنند و با مشورت‌های صحیح و مطلوب خود به فرزندان آمار ازدواج را هم بالا می‌برند و هم آمار طلاق‌ها را کاهش می‌دهند. چرا که براساس تجربه‌ها و خیرخواهی خود می‌توانند اموری را تشخیص دهند که شاید فرزندان جوان با تمام تحصیلات علمی نتوانند آن را تشخیص دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، به یکی از دلایل عدم موفقیت در ازدواج اشاره کرد و بیان داشت: در بعضی از این ازدواج ها که فرزندان به سراغ آن می‌روند، والدین رضایت کافی را ندارند و عموما با مشکل مواجه می‌شوند. اگر فرزندان به والدین خود و تجربیات آنها اعتماد کنند و با مشورت با والدین، شریک زندگی خود را انتخاب کنند به مراتب زندگی بهتری را تجربه خواهند کرد؛ اما بعضی از جوانان با دلایلی از جمله والدین قدیمی هستند یا سواد اجتماعی سیاسی کافی ندارند و... از مشورت کردن می پرهیزند و به سراغ ازدواجی می‌روند که شاید با مشکل مواجه می‌شوند.

وی در انتها با الگوگیری مردمان و زنان از سبک زندگی حضرت زهرا ابراز داشت: در انتها باید گفت که سبک زندگی حضرت زهرا برای هم مردان و هم زنان باید الگو باشد و تلاش کنیم تا زندگی خود را به زندگی آن بزرگواران شبیه نماییم؛ آن هم در همه ابعاد که یکی از آن‌‌ها امر ازدواج و ارتباط والدین با فرزندان خود می‌باشد.

ارسال نظرات