۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۷۳۸۴۳
جانشین مدیر حوزه علمیه خوزستان مطرح کرد؛

نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی

نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی
خوزستان - حجت الاسلام موسوی زاده گفت: این انقلاب دارای ریزش‌ها و رویش‌هایی بوده است، همانگونه که رهبر معظم انقلاب کاهش جمعیت و سیاست‌های مربوط به آن را آسیب تلقی می‌کند.
حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده، جانشین مدیر حوزه علمیه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز نقش روحانیت در انقلاب اسلامی را نقشی کلیدی خواند و بیان داشت: در آن روز‌ها مردم از ستم شاهنشاهی و رژیم پهلوی به ستوه آمده بودند، بنابراین زمانی که روحانیت به رهبری امام خمینی (ره) وارد میدان شد، مردم به سوی ایشان آمدند.

جانشین مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه اعتماد مردم به سلسله جلیله روحانیت از زمان شیخ کلینی شکل گرفت عنوان داشت: زمانی که مردم قدرت میرزای شیرازی را در تحریم تنباکو دیدند، قدرت نفوذ معنوی روحانیت در وجود آن‌ها رسوخ کرد.

حجت الاسلام موسوی زاده در ادامه افزود: زمانی که امام خمینی در سال ۱۳۴۲ نهضت انقلاب اسلامی را با اعتماد به خدا آغاز کرد، مردم نیز به او تکیه کردند و همین عاملی برای پیروزی انقلاب اسلامی بود، در واقع اگر نقش محوری روحانیت و امام خمینی (ره) در این موضوع نبود، این نهضت به پیروزی نمی‌رسید.

وی با اشاره به آیه شریفه إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا ادامه داد: در همه زمان‌ها نبرد حق و باطل وجود داشته است، همانگونه که قرآن کریم می‌فرماید باطل از بین می‌رود، در سال‌های اخیر دیدیم که با مقاومت بیشتر پیروزی‌های الهی نصیب ملت ایران شد، اما اگر جایی وادادگی و عدم مقاومت صورت گیرد، آنجا شکست جریان کشور را مواجه هستیم.

 جانشین مدیر حوزه علمیه خوزستان در خصوص لزوم مقاومت جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی تصریح کرد: همواره ظلم و ستم در مقابل مقاومت شکست خواهد خورد، همانگونه که شاهد از میان رفتن هیمنه استکبار جهانی هستیم.

حجت الاسلام موسوی زاده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: این انقلاب دارای ریزش‌ها و رویش‌هایی بوده است، همانگونه که رهبر معظم انقلاب کاهش جمعیت و سیاست‌های مربوط به آن را آسیب تلقی می‌کند، همچنین افرادی که از آرمان‌های انقلاب دست کشیده اند باید بررسی شود.

 وی در پایان مسؤولان را نوک پیکان پیش رونده انقلاب خواند و گفت: اگرمسؤولان حرکت خود را صحیح انجام دهند به تبع آن مردم راه صحیح را در پیش می‌گیرند، "الناس علی دین ملوکهم " اشتباه مسؤولان سبب گمراهی مردم می‌شود. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات