۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۷۳۹۵۳
آیت الله حسینی بوشهری:

تلاش های دشمن در خاموش کردن نور جامعه المصطفی بی نتیجه مانده است

تلاش های دشمن در خاموش کردن نور جامعه المصطفی بی نتیجه مانده است
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جامعه المصطفی العالمیه امروز در دنیا می درخشد و همه تلاش های دشمن در خاموش کردن این نور عظیم بی نتیجه مانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س)، دهه فجر و عمامه گذاری طلاب در مجتمع عالی فقه حجتیه با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما اگر بخواهیم انقلاب خود را حفظ کنیم باید در خود آمادگی لازم را ایجاد کنیم و این آمادگی عالم شدن و ملا شدن است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما باید با مردم به زبان استدلال و حکمت سخن بگوییم و اگر می بینیم که امروز در مدرسه ای در پاکستان مردم سرود خمینی ای امام می خوانند این به برکت همین اندیشه و منطق است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: همه ما طلابی که از اقصا نقاط دنیا در این نقطه کانونی جمع شده ایم باید هرآنچه داریم در طبق اخلاص بگذاریم و در هر نقطه ای و در هر جلسه ای حتی اگر یک روضه خانگی باشد به اجرای احکام الهی برخیزیم.

وی افزود: به گفته امیرالمؤمنین (ع) هرگاه خدا خیر بنده ای را بخواهد فرصت هایی را در اختیار او قرار می دهد تا صرف بهترین کارها کند و اکنون فرصت های زیادی در اختیار ماست و ما درس می آموزیم تا عمل کنیم چرا که برخی زیبا سخن می گویند ولی عمل نمی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری به اسوه بودن پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: 23 سال تبلیغ پیامبر(ص) در کنار یک جمله یعنی اسوه بودن ایشان قرار می گیرد چرا که ایشان با عمل به آنچه می گفتند اسوه شدند و مردم به ما نگاه می کنند و می سنجند که ما چقدر به حرف های خود عمل می کنیم.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خدمات جامعة المصطفی را یادآور شد و اظهار داشت: این مرکز امروز در دنیا می درخشد و همه تلاش های دشمن  در خاموش کردن این نور عظیم بی نتیجه مانده و این نعمات در اختیار ماست و ما باید از هر نعمتی در راه اصلاح خود استفاده کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: خدا دوست دارد اثر نعمت های خود را در بندگانش ببیند از این رو اثر تربیت شدن در نزد اساتید و تحصیل در شهر مقدس قم باید در وجود همه طلاب علوم دینی جلوه گر باشد.

وی افزود: طلاب باید برای درس خود وقت بگذارند و همچون میرحامد حسین ها باشند که اینقدر نوشت تا دست راست و بعد هم دست چپش را از دست داد و پس از آن کتاب را روی سینه اش می گذاشتند تا مطالعه کند.

آیت الله حسینی بوشهری زحمات علامه امینی را یادآور شد و گفت: به سادگی و با باری به هر جهت نمی شود به موفقیت رسید و باید ثمره علم ما عمل، عبادت و اخلاص باشد و باید اگر دو روز به عنوان عمر در اختیارمان بود به فرموده امام صادق یک روزش را بیاموزیم و یک روز هم به آموخته خود عمل کنیم.

وی در پایان در توصیه به طلاب بیان داشت: طلاب باید درس بیاموزند و عالمانه از آرمان های انقلاب، اسلام و اهل بیت (ع) دفاع کنند و اگر اینچنین به صحنه آمدید قطعا پیروز خواهید شد./1399/پ202/ب1

ارسال نظرات