۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۷۴۵۱۶
امام جمعه جوانرود:

طلاب سنی و شیعه نگاهی تقریبی به مسایل دینی داشته باشند

طلاب سنی و شیعه نگاهی تقریبی به مسایل دینی داشته باشند
کرمانشاه - امام جمعه شهرستان جوانرود گفت: طلاب سنی و شیعه باید نگاهی تقریبی به مسایل دینی داشته باشند، زیرا این نگاه عملا خود زمینه ساز وحدت در جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملا احمد فخری امروز در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون مدارس علوم دینی پاوه و اورامانات اظهار داشت: کسی که به معنای واقعی به دنبال تحصیل علوم  دینی است باید برخی از ویژگی ها را داشته باشد.

امام جمعه جوانرود تاکید کرد: اولین و ابتدایی ترین این ویژگی های این است که نگاه طلاب به مسایل دینی، نگاهی به بدون تعصب باشد، یعنی اینکه وی در مسیر توسعه معنویات قرار بگیرد نه اینکه به دنبال کشف و خدایی ناکرده ابداع اختلافات بین برادران مذهبی باشد.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اکنون همه شما به ویژه اساتیدتان به عینه می بینند که بسیاری از دشمنان اسلام تلاش بسیار زیادی برای ایجاد دودستگی بین مذاهب اسلامی دارند و نمونه های زیادی در جهان اسلام از این تلاش ها سراغ داریم.

ماموستا فخری در ادامه تصریح کرد: بیان اختلاف بین سنی و شیعه نه تنها هیچ مشکلی را حل نمی کند بلکه عملا با این کار، نیات شیطانی مستکبرین و استعمارگران فراهم می شود.

امام جمعه شهرستان جوانرود اظهار داشت: بنابراین طلاب سنی و شیعه باید نگاهی تقریبی به مسایل دینی داشته باشند، زیرا این نگاه عملا خود زمینه ساز وحدت در جهان اسلام است.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: اما اگر نگاه طلاب به مسایل دینی به غیر از نگاه تقریبی باشد، نتیجه آن می شود افکار سلفی، وهابی، تکفیری و داعش که همه می بینیم که چه جنایت هایی بنام اسلام انجام می دهند.

وی وحدت و انسجام مذاهب اسلامی را یک کابوس بزرگ برای دشمنان جهان اسلام عنوان کرد و افزود: دشمن در قرن های اخیر نشان داده است که دست به هر کاری می زند تا این وحدت در بین مسلمین واقع نشود زیرا وحدت جهان اسلام می تواند معادلات جهانی را متحول کند و جهانی دیگر بسازد.

امام جمعه جوانرود بیان داشت: بنابراین شما طلاب باید با تعاملات خود با طلاب شیعه، در مسیر وحدت و برادری بیشتر در شهرستان، استان و کشور حرکت کنید، زیرا وحدت پیش زمینه امنیت و امنیت پیش زمینه توسعه و پیشرفت می باشد./1400/

ارسال نظرات