۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۶۸۰۸۶۹
صبح امروز بر اثر بیماری؛

حجت الاسلام زیدی فعال تبلیغی هند درگذشت

حجت الاسلام زیدی فعال تبلیغی هند درگذشت
یکی از علمای شیعه هندوستان صبح امروز بر اثر بیماری ناشناس در یکی از بیمارستان های شهر لکهنو هند، ندای حق را لبیک گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ثنا عباس زیدی صبح امروز در سن ۳۵ سالگی بر اثر بیماری ناشناس در یکی از بیمارستان های شهر لکهنو هند، جهان فانی را وداع کرد.  

حجت الاسلام زیدی در خانواده کاملا مذهبی در دهه ۱۹۹۰ میلادی در شهر بارابانکی اتراپرادیش (شمال هندوستان) متولد شد و برای تکمیل خواسته ها و آرزوی والدین خود، لباس سربازی امام زمان(عج) را به تن کرد.

وی به هدف یادگیری علوم ابتدایی حوزوی، در سن نوجوانی پس از طی کردن صدها کیلو متر به حوزه علمیه انوار العلوم شهر الله آباد رسید و آموزش های ابتدایی حوزوی را انجا فرا گرفت.

این روحانی هندی پس از گذراندن دوره های ابتدایی حوزوی برای آموزش سطوح عالی علوم و معارف اسلامی، از طرف هیئت اعزامی جامعه المصطفی جمهوری اسلامی ایران گزینش شد و در سال ۲۰۰۴ میلادی وارد مدرسه تخصصی علوم قرآن و حدیث مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) گردید.

وی نزد اساتید بزرگی همچون دکتر محمد علی رضایی رییس مدرسه علوم قرآن و حدیث، دکتر ناصر رفیعی و دیگر اساتید برجسته حوزوی علوم و معارف محمد آل محمد (ص) را یاد گرفت و بخاطر تلاش های علمی و پژوهشی خود جزو شاگردان ممتاز این مدرسه شمار می رفت.

حجت الاسلام زیدی مدتی بعد بنا به نیازهای علمی و تبلیغی کشورش به هندوستان بازگشت و در ایالت اتراپرادیش هندوستان مشغول به وظیفه مقدس تبلیغ شد و جزو مبلغین فعال منطقه شمار می رفت.

پیکر این روحانی ساعتی پیش پس از تشییع با شکوه افراد خانواده، دوستان، علاقه مندان در گورستان خانوادگی در شهر بارابانکی آرام گرفت، روحش شاد.

حجت الاسلام سید حیدر عباس زیدی رییس اتحادیه طلاب امام خمینی(ره) هندوستان درگذشت این روحانی را ضایعه ای بزرگ برای جامعه علمی و تبلیغی هند شمار کرده به خانواده ایشان تسلیت گفت و برای مغفرت و علوّ درجات ایشان دعا کرد.

حجت الاسلام سید احمد زراره رضوی دبیر مجلس علمای هند شاخه قم، با صدور پیامی درگذشت این سرباز ولایت را به خانواده ایشان تعزیت گفت و انرا فقدان بزرگی برای حوزه های علمیه هندوستان تلقی کرد.

حجت الاسلام سید شمیم رضا رضوی در پیامی با عرض تسلیت به خانواده ایشان درگذشت این روحانی هندی را خسران عظیم علمی و تبلیغی سرزمین هندوستان دانست و از خداوند متعال خواستار غفران و علوی درجات آن مرحوم شد.

یاد آوری می شود که علما، طلاب، جامعه علمی، تبلیغی، فرهنگی، اساتید، مدیران و کارکنان حوزه های علمیه هند نیز با صدور پیام های جداگانه ای درگذشت این روحانی را به خانواده ایشان تسلیت گفته اند./988/

حجت الاسلام والمسلمین زیدی فعال تبلیغی هند درگذشت

ارسال نظرات