۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۸۲۵۰۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

حوزویان و روحانیون پاسداران دین در مقابل هجمه های دشمنان اسلام هستند

حوزویان و روحانیون پاسداران دین در مقابل هجمه های دشمنان اسلام هستند
کرمانشاه - حجت الاسلام احمدی با اشاره به جایگاه روحانیت در دفاع از دین، گفت: حوزویان و روحانیون در عمل نشان داده اند که پاسداران دین در مقابل هجمه های دشمنان اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی امروز در مراسم گرامیداشت دهه کرامت که در جمع حوزویان و روحانیون کرمانشاهی برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون کرمانشاه چه در جبهه نظامی و چه فرهنگی و عقیدتی به عنوان مرزدار انقلاب و نظام ایفایی نقش کرده است و از این حیث به خود می بالد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: از سوی دیگر اگر جوانان و مدافعان حرم در کشور نبودند خدا می داند که جریان های تکفیری و دین ستیز اکنون در شهرهای کرمانشاه، کردستان و همدان در حال مبارزه با این ملت بودند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه رفیع روحانیت در دفاع از ساحت دین، عنوان کرد: حوزویان و روحانیون در عمل نشان داده اند که سربازان و پاسداران دین در مقابل هجمه های دشمنان اسلام هستند.

حجت الاسلام احمدی در ادامه افزود: خوشبختانه با همیاری و کمک روحانیون، هیات های مذهبی و دیگر دلسوزان بیش از 9800 خانواده نیازمند و آسیب پذیر در سطح استان کرمانشاه شناسایی شده اند که از طریق کمیته امداد امام (ره) و سپاه پاسداران کمک های ضروری در قالب طرح مواسات و همدلی در اختیار آنان قرار داده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: فقر از عوامل بسیاری ناهنجاری های شخصی و اجتماعی است. طبق آخرین بررسی ها دستگیرشدگان در فتنه بنزین در کرمانشاه بیشتر متولدین دهه 70 به بعد بودند که در حاشیه شهر زندگی می کردند یا اینکه فرزندان طلاق بودند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به ضرورت ساماندهی مناطق حاشیه ای در شهر کرمانشاه، بیان داشت: طبق آخرین آمار از مراجع رسمی بیش از 30 محله حاشیه نشین در کلانشهر کرمانشاه داریم که بیش از 400 هزار نفر در این مناطق حاشیه ای زندگی می کنند، لذا شایسته است که نسبت به سامان دهی این محلات تلاش داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: این حاشیه نشینان به علت فقر، مشکلات فرهنگی و... در مقابل توطئه های فرهنگی و عقیدتی دشمنان بسیار آسیب پذیرتر هستند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر ضرورت ایجاد پایگاه فرهنگی و دینی در محلات حاشیه ای شهر کرمانشاه، افزود: تجربه نشان داده است که در محلاتی که شاهد فعالیت این پایگاه های فرهنگی هستیم، میزان جرم و بزه بسیار پایین تر از دیگر مناطق است.

حجت الاسلام احمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه با وجود اینکه در بحث تنوع مذاهب و ادیان در کشور یکی از استان های استثنایی است، بازهم شاهد برادری و اخوت بین پیروان این ادیان و مذاهب هستیم که این برای همه ما مایه افتخار و مباهات است./1400/

ارسال نظرات