۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۸۵۵۰۶
غدیر ندایی برای وحدت جهان اسلام (۱۳)؛

غدیر یکی از ابواب رسیدن به وحدت است

غدیر یکی از ابواب رسیدن به وحدت است
مولوی درتکیده گفت: واقعه غدیر می تواند یکی از درهای ایجاد وحدت و برادری بین شیعه و سنی باشد و باید نسبت به آن توجه ویژه داشت.

مولوی سیدمحمد درتکیده نویسنده و پژوهشگر و مدیر انجمن اهل قلم در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با ضرورت مراجعه به منابع اسلامی گفت: اگر ما به صورت عمیق به قرآن و حدیث و تاریخ اسلام نگاه کنیم متوجه می شویم که مسلمین در هیچ موضوعی اختلاف نظر ندارند مگر در بعضی از احکام و آن هم طبیعی است که مراجع تقلید و مفتیان اهل سنت در بحث احکام اختلاف نظراتی داشته باشند.

مدیر انجمن اهل قلم با اشاره به آیه إنما المؤمنون إخوة بیان کرد: اسلام دین یگانگی، برابری و برادری است و مومنان با هم برادرند که باتوجه به آیه قران اگر دو گروه از مومنان با هم درگیر شدن صلح برقرار کنید که به همان بحث برادری اشاره میکند.

مولوی درتکیده با تشبیه اسلام به یک خانواده ابراز داشت: مسلمین در یک خانواده به اسم اسلام زندگی می کنند که هرموقع مسلمانان با هم اختلاف پیدا کردند باید یک مسلمان دیگر بین انها صلح برقرار کند و آن دلیلی جز وحدت و یگانگی و برابری ندارد.

وی در ادامه افزود: دشمنان اسلام با سوء استفاده از کوچکترین تفاوت نظر در فرق اسلامی بحث اختلاف را مطرح می کنند و در صدد ایجاد تفرقه و دشمنی بین مسلمانانند که یکی از مهمترین مسائل بحث محبت یا ولایت حضرت علی است که اگر هم منظور ولایت باشد نیز باید گفت ولایت بر پایه محبت شکل می گیرد و مسلما اگر محبت نداشته باشیم ولایت برای ما معنا نخواهد داشت و اگر محبت داشته باشیم ولایت نیز خواهیم داشت.

نویسنده و پژوهشگر در پایان خاطرنشان کرد: اهل سنت نیز اعتقاد دارند حضرت علی ولی الله است و تنها تفاوتی که در عقیده فریقین وجود دارد بحث جانشینی حضرت رسول است ولی در اصل حدیث که مراد همان ولایت و محبت است هیچ اختلافی وجود ندارد و درنتیجه حدیث غدیر می تواند یکی از درهای ایجاد وحدت و برادری بین شیعه و سنی باشد.

ارسال نظرات