۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۸۷۴۳۸
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری:

اصلاح ساختار درمانی کشور از اولویت‌های دولت سیزدهم باشد

اصلاح ساختار درمانی کشور از اولویت‌های دولت سیزدهم باشد
کرماتشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین نریمانی گفت: مردم امیدهای بسیاری به دولت سیزدهم دارند، بنابراین اصلاح ساختار درمانی کشور باید یکی از اولویت های آیت الله رئیسی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین امان الله نریمانی امروز به مناسبت روز پزشک با جمعی از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرنگاران رهبری در این دیدار ضمن تبریک روز پزشک در سخنانی اظهار داشت: یکی از افتخارات جامعه ایرانی را باید وجود پزشکان متعهد و انسان دوست نامید که همواره در بحث درمانی و بهداشتی نگاهی جهادی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین نریمانی گفت: در این روزهای کرونایی که شاهد شیوع بالای این ویروس منحوس هستیم، به عینه شاهد مبارزه تیم های پزشکی و کادر درمان در بیمارستان و مراکز درمانی هستیم، خدماتی که شما عزیزان در این روزها انجام می دهید همانند کاری است که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند.

این عالم کرمانشاهی در ادامه تصریح کرد: پزشکان با توجه به خدماتی که به جامعه ارائه می دهند را باید پاسداران سلامتی عنوان کرد، افرادی متخصص و با علم که همواره در راه خدمت به مردم هستند و این کار در نزد خداوند بدون اجر و پاداش نخواهد بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از بالا رفتن تعرفه های درمانی و پزشکی در سالهای اخیر، عنوان داشت: همانطوری که بانک مرکزی اعلام کرد در حدود یک سوم از جمعیت ایران در بحث معیشتی و اقتصادی با مشکلاتی روبرو هستند و طبیعتا این گروه در بحث درمان نیز با سختی‌هایی روبرو هستند، بالا رفتن قیمت داروها، حق ویزیت و... باعث شده است که برخی از افراد سلامتی خود را از روی اجبار فراموش کنند که این زنگ خطری برای جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین نریمانی گفت: بالا رفتن هزینه های درمانی که در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم بی شک نتایج مخرب بسیاری برای آینده کشور خواهد داشت، بالا بودن هزینه دارو، کمیاب شدن داروهای خاص و ... همه دست به دست هم می دهند و یک جامعه بیمار را تشکیل می دهند، بنابراین از دولت آیت الله رئیسی درخواست داریم که بحث درمان را جدی بگیرند تا شاهد کاهش مشکلات مردم در این حوزه باشیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: از سوی دیگر باید اذعان کرد که معدودی از پزشکان از وظیفه ای که برعهده دارند دور شده اند و نگاهشان به بیمار صرفا نگاهی اقتصادی است که این نوع نگاه نه تنها انسانی نیست، بلکه در دین اسلام بسیار مذموم و به دور از انصاف تعریف شده است.

حجت الاسلام و المسلمین نریمانی در پایان خاطرنشان کرد: قبل از هر چیز امیدواریم که جامعه ما در بحث سلامتی با مشکل خاصی روبرو نباشد و از سوی دیگر مردم امیدهای بسیاری به دولت سیزدهم دارند، بنابراین اصلاح ساختار درمانی کشور باید یکی از اولویت های آیت الله رئیسی باشد./1400/پ210/

ارسال نظرات