۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۹۴۷۳۵
سردار وحیدی:

نباید در قم شاهد ناهنجاری های اجتماعی باشیم/ دولت باور به خدمت صادقانه دارد

نباید در قم شاهد ناهنجاری های اجتماعی باشیم/ دولت باور به خدمت صادقانه دارد
وزیر کشور با بیان اینکه قم پایگاه انقلاب بوده و خواهد بود، گفت: نباید در شهر قم شاهد ناهنجارهای اجتماعی باشیم، بلکه باید فعالیت های اجتماعی مثبت از شهر قم آغاز شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار احمد وحیدی، وزیر کشور، بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، شهر قم را مهد حوزه های علمیه و نشر دانش و معارف اسلامی دانست و گفت: نهایت افتخار است که در لسان امام صادق(ع) شهر قم، شهر آل الله و اهل بیت توصیف شده و تمام جهانیان تشنه معارف اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه بشریت گرفتار ظلمت جاهلیت به عنوان تمدن شده است افرود: کشورهای به ظاهر متمدن، بیشترین ظلم و ستم را در جهان می کنند، امروز آمریکایی ها خود را متمدن ترین کشور جهان می دانند، اما بیشترین ظلم ها و ستم ها را در منطقه و جهان انجام می دهند.

سردار وحیدی ابراز کرد: آمریکایی ها حمایت کامل از رژیم صهیونیستی دارند و با ایجاد گروه های تروریستی در منطقه همچون داعش به مردم مظلوم یمن و فلسطین ظلم و ستم می کنند و همچنین جنایت هایی را در افغانستان رقم می زنند.

وی با بیان اینکه باید محتوای تمدن نوین اسلامی از شهر قم و از سوی علمای دینی تولید شود، افرود: باید مفاهیم و  محتوای تمدن نوین اسلامی، دولت و جامعه اسلامی در شهر مقدس قم تولید و عرضه شود.

سردار وحیدی با بیان اینکه شهر قم پایگاه انقلاب بوده و خواهد بود، گفت: همانگونه که انقلاب از این شهر آغاز شد، باید تمام مسائل اساسی از شهر قم منشأ بگیرد، از این رو هرگونه تلاشی در زمینه توسعه قم صورت گیرد، کم است.

وی با بیان اینکه شهر قم با مشکلات کمبود آب و پیش روی کویر مواجه بوده، اما این مسائل قابل تدبیر و حل شدنی است، افزود: نباید در شهر قم شاهد ناهنجارهای اجتماعی باشیم، بلکه باید فعالیت های اجتماعی مثبت از شهر قم آغاز شود.

وزیر کشور بیان کرد: در این مراسم از 3 سال خدمت آقای سرمست تقدیر و تشکر می کنم و مسؤولیت استانداری قم بر عهده سردار شاهچراغی که رزمنده هشت سال دفاع مقدس بوده و تمام وجود خود را برای نظام اسلامی وقف کرده، قرار می گیرد.

سردار وحیدی اظهار کرد: هرچند سردار شاهچراغی نظامی است، اما درخواست مردم، علما و نمایندگان مجلس شهر قم این بود که ایشان استانداری قم را برعهده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه فرماندهان سپاه پایبند به ارزشهای انقلاب اسلامی و تابع فرامین امامین انقلاب هستند، گفت: این فرماندهان همواره در کنار مشکلات مردم بودند و  آنها حضور فعال در مناطق سیل زده و زلزله زده داشتند، از این رو این افراد میان مردم از جایگاه و محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند.

وزیر کشور با بیان اینکه تنها چند استاندار از فرماندهان سپاه به عنوان استاندار قرا داده شده اند، افزود: درخواست های زیادی از علما و مسؤولان استانهای مختلف داشتیم که فرماندهان سپاه به عنوان استاندار آن مناطق قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در امنیت کامل به بسر می برد، گفت: عملیات نیروی دریایی سپاه در دریای عمان نشانگر اوج ذلت آمریکا بود، زیرا که نیروهای نظامی امریکا مجبور شدند با ناوهای جنگی خود فرار کنند.

سردار وحیدی با بیان اینکه امروز فصل جدیدی برای خدمتگزاری به مردم آغار شده است، افزود: دولت آیت الله رئیسی باور به خدمت صادقانه به مردم دارد، نه اینکه به دشمنان امید و دل ببندد.

وی با اشاره به طراحی اخلال در جایگاه های سوخت از سوی دشمنان، گفت: اگر این اتفاق در کشورهای دیگر روی می داد، آنها ماه ها درگیر این اتفاق می بودند، اما با تلاش همکاران ما در وزارت نفت جایگاه های سوخت با سرعت به مرحله عادی خود برگشت.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت سیزدهم با همکاری مردم و اتکای به خداوند و اهل بیت (ع) فعالیت های خود را به پیش خواهد برد ابراز داشت: دولت سیزدهم تلاش مخلصانه، پیگیرانه و شبانه روزی در رفع گرفتاری ها و مشکلات مردم خواهد کرد.

سردار وحیدی اظهار کرد: امیداورم مسؤولان استانی قم با بهره گیری از رهنمودهای علمای دین در مسیر و جهت تولید محتواهای فرهنگی و اجتماعی گام های اساسی بردارند.

ارسال نظرات