۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۹۵۱۸۳
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم کرمانشاه:

سینما و تلویزیون نسبت به انقلاب تعهد بیشتری داشته باشند

سینما و تلویزیون نسبت به انقلاب تعهد بیشتری داشته باشند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام جلیلیان گفت: تاریخ 4 دهه عمر انقلاب نباید تنها در کتاب ها یادآوری شود، امروز باید سینما و تلویزیون ما نسبت به این انقلاب تعهدات بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شمس‌الله جلیلیان امروز در نشست با جمعی از طلاب، یادگاران هشت سال دفاع مقدس و نیز فعالان حوزه فرهنگ و ادبیات که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار گردید، اظهار داشت: یکی از اصلی ترین زیربناهای هر جامعه ای داشتن فرهنگ متعالی و جامع است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم کرمانشاه گفت: فرهنگ برای رسیدن به نقطه مطلوب باید چندین مرحله را پشت سر بگذارد و به نقطه ای که آن را جایگاه مطلوب می دانیم، برسد که افزایش سرانه مطلعه و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه یکی از عناصر مهم در رشد فرهنگی در  هر کشوری است.

وی با اشاره به اینکه غفلت از مقولات فرهنگی زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری ها در جامعه است، بیان داشت: آمارها و مطالعات نشان می دهد که یکی از عوامل تنش در جامعه و همچنین بالا بودن بزه و خلاف معلول سطح پایین سرانه مطالعه  در جامعه است.

حجت الاسلام جلیلیان با اشاره به اینکه کتب مورد نیاز در جامعه باید از تنوع کمی و کیفی برخوردار باشند، بیان داشت: شاید یکی از عوامل فاصله گرفتن مردم ما از مطالعه، مشکلات معیشتی و اقتصادی باشد، ولی نباید فراموش کنیم که عدم تنوع کتاب ها و آثار نویسندگان از دیگر علل پایین بودن سرانه مطالعه در ایران است.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: بارها با کسانی که به نوعی به عنوان نویسنده در جامعه شناخته می شوند، نشست هایی داشته ایم و از اینکه کارشان را استمرار نمی دهند، گله مند بوده ایم که این دوستان علت این انقطاع را هزینه های سرسام آور چاپ، نبود حمایت های دولتی و... عنوان کرده اند، لذا شایسته است که وزارت ارشاد به این مقوله ورود جدی کند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم کرمانشاه گفت: موضوع دیگری که در سال های اخیر نسبت به آن بی توجه بوده ایم، دور شدن نویسندگان از موضوعاتی همانند پرداختن به دفاع مقدس، حماسه رزمندگان و... می باشد. نباید اجازه دهیم که گذر روزگار ما را نسبت به تاریخ دفاع مقدس به گرداب فراموشی ببرد، باید فرهنگ شهادت و ایثار به نوعی در آثار نویسندگان دیده شود.

حجت الاسلام جلیلیان افزود: نسل های جوان نیازمند آشنایی بهتر و البته قابل استناد به تاریخ انقلاب اسلامی هستند بنابراین چه مدرک و سندی بهتر از کتاب و آثار مکتوب نویسندگان متعهد می تواند این مهم را برآورده کند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم کرمانشاه در پایان سخنان خود گفت: البته تاریخ 4 دهه از این انقلاب نباید تنها در کتاب ها یادآوری شود، امروز باید سینما و تلویزیون ما نسبت به این انقلاب تعهدات بیشتری داشته باشند./1400/پ۲۱۰/

ارسال نظرات