۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۶۹۷۹۴۱

اجلاسیه فعالان پژوهشی المصطفی در قم برگزار شد

اجلاسیه فعالان پژوهشی المصطفی در قم برگزار شد
هشتمین اجلاسیه فعالان پژوهشی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با حضور اساتید و مسئولان پژوهشی این نهاد حوزوی برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،حجت الاسلام والمسلمین عبادی در هشتمین اجلاسیه فعالان پژوهشی که با حضور اساتید و مسئولان پژوهشی جامعة المصطفی در سالن عارف الحسینی مجتمع سه گانه امام خمینی برگزار شد، ضمن تکریم و تقدیر از دستاوردهای پژوهشی مراکز جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی به عنوان یک نهاد علمی بین المللی در جهت تحقق مرجعیت علمی انتظاری که باید در امر پژوهش آثاری در خور تراز بین المللی تهیه و تولید کند.

وی در ادامه توجه به امر پژوهش در مباحث آموزشی در جهت پیش برد اهداف متعالی جامعة المصطفی(ص) امری مهم خواند و تصریح کرد: توجه به امر پژوهش در عرصه آموزش می تواند موجب پویایی و نوآوری در عرصه یادگیری و تولید محتوا باشد.

معاون پژوهش جامعه المصطفی در پایان ضمن بیان ظرفیت جامعه المصطفی در عرصه پژوهش خاطرنشان ساخت: استفاده از ظرفیت های اساتیدو دانش آموختگان عرصه پژوهشی و بعد بین المللی المصطفی می تواند با برنامه ریزی و ساماندهی دقیق مرجعیت علمی جامعه المصطفی را در جهان اسلام تحقق بخشید.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین جزایری معاون آموزش جامعه المصطفی، توجه به امر نظام آموزشی پژوهش محور را امر مهم خواند و تصریح کرد: شعار مرجعیت علمی که جامعه المصطفی در طول چند سال در جهت تحقق آن است در گرو تربیت طلاب مهذب و کار آمد است و این تربیت نیازمند نظام آموزشی پژوهش محور می باشد.

وی درادامه ابراز داشت: باید در عرصه نظام آموزشی در جهت رونق بخشی به امر پژوهش برای اساتید و طلابی که در این امر فعالیت شایانی دارند، امتیازات ویژه ای قائل شد تا پژوهش به عنوان اصل و محور کارها در عرصه آموزش قرار گیرد.

معاون آموزش جامعه المصطفی، بازبینی آیین نامه ها و قوانین و مقررات آموزشی بر اساس آموزش پژوهش محور را مهم خواند و تصریح کرد: منابع آموزشی باید با رویکرد پژوهشی همراه باشد و همچنین در امر پژوهش حتما باید نیاز مخاطب و جامعه هدف مورد توجه قرار گیرد و به عنوان اصل و محور کارها باشد

در پایان از عوامل علمی و اجرایی نشریات علمی المصطفی و پژوهشگران برتر تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظرات