۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۹۸۰۴۳

بازتاب دیدار کودکان سرطانی با آیت الله سیستانی در شبکه های اجتماعی

بازتاب دیدار کودکان سرطانی با آیت الله سیستانی در شبکه های اجتماعی
خبر استقبال حضرت آیت الله سیستانی از کودکان سرطانی که در بنیاد بین المللی تحت مداوا هستند، موجی از واکنش ها را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به همراه داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، خبر استقبال حضرت آیت الله العظمی سیستانی از تعدادی از کودکان مبتلا به سرطان که در بنیاد بین المللی درمان تومورها وابسته به آستان قدس حسینی تحت مداوا هستند، موجی از واکنش ها را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به همراه داشته است.

بیشتر کاربران شبکه های اجتماعی در این واکنش ها از چنین اقدام بشردوستانه ای تمجید کرده و با الهام از تصاویرمنتشر شده از این دیدار، به زوایای مختلفی اعم از نحوه گوش دادن حضرت آیت الله سیستانی به سخنان دختربچه مبتلا به سرطان به نام «جنات»، رفتار فروتنانه او در برابر این دختربچه و تمرکز آشکار او در گوش دادن به سخنانش اشاره کرده اند.

در اینجا به برخی از این بازتاب ها در شبکه های اجتماعی اشاره می کنیم:

«العلوی الغریفی» شاعر بحرینی در واکنش به این خبر در توییتر چنین سرود:

از کدامین درِ منتهی به بهشت، وارد شدند؟

در حالی که می دانند در آستانه این در، بیمار شفا می یابد.

از زمانی که متواضعانه دیده شد، تازه فهمیدم

که آری، کوه هم می تواند خم شود.

«علی وجبه» شاعر و نویسنده عراقی هم در این باره نوشت: خیلی ها باید بدانند که این مرد برایش فرقی نمی کند که یک فرد مقدس باشد یا یک مرجع دینی؛ برای افرادی نظیر من که مذهبی و متدین نیستیم، این یک ارزش مهم برای افراد متدین است اما احترام او به دلیل مواضعی که دیده ایم، عقلانی است. او مردی است که خرد افراد غیر متدین وقلب افراد متدین را خشنود می کند و این موضوع به یک جو انصاف نیاز دارد تا بفهمیم چه کار کرده است.

«شیخ عباس شریف» مقام فرهنگی جنبش امل در البقاع لبنان نیز در واکنش به این موضوع نوشت: انگار آنچه را که می خواهی به او می دهی….چقدر بزرگ است این قلب پاک!

شیخ علی المظفر هم نوشت: قوس(انحنای) او کسانی را که آن را چون هلال می بینند، گمراه کرد، این قوس برای جنات قوس صعود است.

دکتر حسن المعموری در این باره چنین سرود:

در حضورش از غم ها شکایت می کند در حالی که ندانست کوههای استوار از اندوهش ترک خورده است.

بعد از گرمای سوزان، مانند ابرهای باران زا بر ما مهربانی می کند تا برکت را به ما ارزانی دارد.

با دیدن چهره زیبای او، آنچه برما گذشت را فراموش می کنیم.

هنگامی که طلوع کند، تاریکی شب ما را روشن می گرداند.

«سید نصرات قشاقش العاملی» خطیب لبنانی نیز نوشت: او به حاکمان دیکته می گوید و آنها گوش می دهند/ به رویاهای کودکان گوش می دهد و آنها خوشحال می شوند. او در جان من است که اگر نبود، امور ما درست نمی شد.

عظمت تواضع ستون محکم دین، دژ تسخیرناپذیر، نایب مطیع امام، سید طایفه و ستون آن حضرت آیت الله العظمی مرجع عالیقدر (دام ظله الشریف)بر سر ماست و خداوند مومنان را به طول عمر مبارک ایشان ارزانی دارد.

«غالب شابندر» نویسنده و پژوهشگر عرب نیز نوشت: مرجعی که اسلام گرایان در حق او بی انصافي کرده اند.

«صلاح عبدالمهدی الحلو» نویسنده نیز آورد: خم شدن تو از پیری نیست بلکه هنگام خم شدنت، هلال ماه از تو تقلید کرد.

چهره توخورشید است و چشم ها همچون لبانی هستند که از دیدارت و آب نورت سیراب می شوند.

«علی الیاسری» نویسنده عرب نیز در این باره نوشت: فکر کنم این اولین باري است که عکسی از امام سیستانی منتشر می شود در حالی که او به گونه ای دیده می شود که به حرفهاي مهمانش گوش می دهد نه برعکس!

خداوند پدریت را طولانی گرداند ای پدر ما.

بازتاب دیدار کودکان سرطانی با حضرت آیت الله سیستانی در شبکه های اجتماعی

«شیخ محمد علی السماوی» نیز در شعری سرود: جنات داستان دیدار با ابورضارا روایت می کند/ از یک بیماری رنج می برد در حالی که در اوج شوق و هیجان است/ آرزویی در او فریاد می زند و به لطف او، برآورده شده است/ از او امید دارد که برایش دعا کند و با حال او، فضا تنگ گشت/ پروردگارا به حال او رحم کن که تغییر قضا و قدر به دستان توست/ او را سالم گردان و به حال گذشته بازگردان/با توسل به حضرت محمد مصطفی(ص) ودخترش و مرتضی.

«نعیم شریف» منتقد و رمان نویس عرب در مطلبی تحت عنوان «این دعایی است که ما می خواهیم» نوشت:

کسی که آیت الله سیستانی را به دیدار این کودکان مبتلا به سرطان فراخواند، حق مشورت را در حق او ادا کرد. آری در این دیدار مسئولیت دینی، اخلاقی و رهبری بزرگی نهفته است.

در فروتنی این شیخ نود ساله، شرافت و فضیلت در تلاش ها و عملکرد و تحکیم ارزش های والایی نهفته است که او شایسته آنهاست.

این مرد بزرگ و جلیل القدر، برای گوش دادن به دختربچه های کوچک آسیب دیده از سهل انگاری های سیاسی، تسلیحات و جاه طلبی بیمارگونه طاغیانی که از بین رفتند، هیچ کوشش، زمان و حوصله ای را دریغ نکرد تا خواسته های معصومانه و صادقانه آنها را در دیدار با خود برطرف سازد.

به این مرد خردمند برمی گردیم که ستودنی تر است؛ در تعظیم مودبانه و پدرانه این شیخ جلیل القدر، یک الگوی رفتاری مستحکمی پی ریزی شده است که شایسته است از سوی روحانیون دنبال شود. این پیام برای شماست: دین واقعی در لمس زخم های مردم و درمان آن زخم ها با گوش دادن به ندای پنهان و شعله ور قلب های آنها، در حمایت از آنها با سخنان زیبا و وعده های راستین، در دفاع از آنها علیه مفسدان سیاسی که حقوقشان را پایمال کردند و در صیانت از آینده آنها نهفته است.

متدین نیستم اما دست همه کسانی را می فشارم که زیر بال و پر فقرا و مستضعفان را می گیرند.

جمعی از کودکان مبتلا به سرطان به همراه پزشکان خود با حضرت آیت الله العظمی سیستانی دیدار کردند.

گفتنی است حضرت آیت الله العظمی سیستانی پیش از ظهر روز سه شنبه پذیرای تعدادی از پزشکان و کادر اداری بنیاد بین المللی درمان تومورها و سرطان شناسی وارث وابسته به آستان قدس حسینی در کربلای مقدس و همچنین شماری از بیماران و کودکان مبتلا به سرطان به همراه خانواده هایشان بودند.

آیت الله سیستانی در این دیدار به شرح مختصری از فعالیت های این بنیاد و خدمات آن به بیماران سرطانی که توسط دکتر حیدر حمزه العابدی ارائه شد، گوش دادند.

ایشان در ادامه از این بنیاد پزشکی پیشگام و تلاش های علامه شیخ عبدالمهدی الکربلایی در زمینه ارائه مراقبت های پزشکی خوب به همه عراقی ها با هر طایفه و قومیتی قدردانی کردند.

حضرت آیت الله سیستانی همچنین از کادر پزشکی، پرستاری و همه کارکنان بنیاد مذکور به خاطر تلاش ها و خدمات بشردوستانه آنها قدردانی کردند و برای آنها دعای خیر و برکت و توفیق روزافزون و برای بیماران حاضر و سایر بیماران نیز شفای عاجل و تندرسی کامل را از خداوند متعال مسئلت نمودند.

مرجع عالیقدر شیعیان در ادامه این دیدار به سخنان «جنات عماد عبدالوهاب» دختربچه مبتلا به سرطان خون گوش دادند و وی در این سخنان از مرجعیت دینی در زمینه مراقبت از بیماران و همچنین طرح پزشکی آستان قدس حسینی در خصوص فراهم کردن زمینه درمان رایگان بیست روزه برای همه مراجعه کنندگان در مراکز وابسته به آن، قدردانی کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات