۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۷۰۱۷۳۹
فراخوان؛

جزئیات اعطای تسهیلات به طلاب مستعد و برتر حوزه

جزئیات اعطای تسهیلات به طلاب مستعد و برتر حوزه
بنیاد ملّی نخبگان بر اساس «آیین‌نامه شناسایی و پشتیبانی از برگزیدگان حوزوی کشور» و شیوه‌نامة ذی‌ربط، تسهیلاتی را به طلاب مستعد برتر حوزه‌های علمیة کشور اعطا می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، بنیاد ملّی نخبگان بر اساس «آیین‌نامه شناسایی و پشتیبانی از برگزیدگان حوزوی کشور» و شیوه‌نامه ذی‌ربط، در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تسهیلاتی را به طلاب مستعد برتر حوزه‌های علمیه کشور اعطا می‌نماید.

طیّ فرایند شناسایی طلاب مستعد که با همکاری مرکز امور نخبگان و استعداد‌های برتر حوزه‌های علمیه و معاونت آینده‌سازان بنیاد ملّی صورت می‌پذیرد، هرساله تعدادی از مستعدان برتر حوزه‌های علمیه سراسر کشور که دارای بالاترین امتیاز از فعالیت‌های مورد تأیید باشند و پویایی خود را نیز حفظ کرده باشند، مشمول تسهیلات ذی‌ربط خواهند شد.

مهم‌ترین نکات برای ثبت درخواست بهره‌مندی از این پشتیبانی‌ها به شرح زیر است:

۱. طلاب مستعد برتر هر یک از حوزه‌های علمیه کشور که واجد شرایط مذکور در «شیوه‌نامه شناسایی و پشتیبانی از مستعدان برتر حوزوی کشور در زمینه‌های «آموزش»، «پژوهش» و «تبلیغ و امور فرهنگی» در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰» (کلیک کنید) هستند، می‌توانند درخواست خود را از طریق سامانه اطلاعاتی بنیاد ملّی نخبگان، به نشانی http://sina.bmn.ir (کلیک کنید)، ثبت نمایند.

۲. آن دسته از طلاب مستعدی که معدل مصاحبه ایشان در عرصه «آموزش» حداقل ۱۶ و در عرصه‌های «پژوهش» و «تبلیغ» حداقل ۱۵ است، ازتاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳ تا ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ فرصت دارند در مرحله اول ثبت‌نام، صرفاً «اطلاعات فردی» و «سوابق تحصیلی» خود را به همراه مستندات مربوطه، در سامانه سینا بارگذاری و درخواست خود را ثبت کنند.

۳. پس از بررسی اطلاعات اولیه ثبت‌شده متقاضیان از سوی مراکز حوزوی و متناسب با ظرفیت سالانه هر یک از مراکز، به آن دسته از متقاضیانی که شرایط لازم برای تکمیل درخواست خود را دارند، از طریق سامانه سینا اطلاع‌رسانی خواهد شد تا در موعد زمانی اعلام شده، نسبت به تکمیل اطلاعات و مستندات مرتبط با فعالیت‌های «آموزشی»، «پژوهشی»، «تبلیغی و امور فرهنگی» خود طیّ چهار سال اخیر (از ۱۳۹۶/۰۷/۰۱ تا ۱۴۰۰/۰۶/۳۱) اقدام نمایند.

یادآوری ۱:در مرحله اول ثبت درخواست (بند ۲)، ضرورتی برای تکمیل فعالیت‌های «آموزشی»، «پژوهشی»، «تبلیغی و امور فرهنگی» نیست و این مرحله، پس از تأیید اولیه درخواست متقاضی (مشخصات فردی و سوابق تحصیلی) از سوی مراکز حوزوی در سامانه سینا ضرورت می‌یابد.

۴. پس از تکمیل اطلاعات و مستندات فعالیت‌های «آموزشی»، «پژوهشی» و «تبلیغی و امور فرهنگی» از سوی متقاضیان واجد شرایط، فرایند بررسی و امتیازدهی به فعالیت‌ها از سوی مراکز آغاز و نتیجه بررسی پرونده متقاضیانی که بالاترین امتیاز از مجموعه فعالیت‌های خود را در مقایسه با سایر افراد کسب کرده‌اند، در شورای شناسایی برگزیدگان حوزوی کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یادآوری ۲: برگزیدگان باید اولاً حدنصاب لازم را از فعالیت‌های نخبگانی خود به دست آورند و ثانیاً حائز بیشترین امتیاز در بین سایر متقاضیان در دورة بررسی باشند.

۵. پس از تأیید متقاضیان واجد شرایط در شورای شناسایی بنیاد ملّی نخبگان (بر اساس امتیاز نهایی)، و همچنین بر اساس ظرفیت سالانه، نتیجه نهایی بررسی درخواست متقاضیان صرفاً از طریق سامانه سینا اعلام خواهد شد.

یادآوری ۳: اکیداً توصیه می‌شود متقاضیان دقت لازم را در تکمیل اطلاعات و بارگذاری آن‌ها در سامانه سینا، بکار بندند؛ زیرا پس از تأیید درخواست در سامانه، امکان اصلاح اطلاعات نادرست وجود ندارد و در صورت اثبات درج اطلاعات خلاف واقع، متقاضی از فهرست مشمولان بنیاد حذف خواهد شد.

یادآوری ۴: درصورتی که در هر مرحله از بررسی‌ها مشخص شود که متقاضی، آگاهانه اطلاعاتی نامعتبر و خلاف واقع بارگذاری کرده است، علاوه برمحرومیت از این تسهیلات، از سایر تسهیلات و حمایت‌های بنیاد، محروم و عدم صداقت وی به مراجع ذی‌ربط اعلام می‌شود و حق پیگیری موضوع به صورت حقوقی نیز برای بنیاد ملی محفوظ خواهد بود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
مبارکتون باد این آب خاک بی ...!
0
2
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
بقیه چی ول معطلن!
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
شرط سنی که گداشتین خیلی محدودیت آوره
0
0
طلبه مجازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
سلام
با تاسف هست که حوزه علمیه طلابی را که به شکل حضوری در حوزه تحصیل می کنند در مقطع سطح ۳ تبلیغ و عصر هم در موسسه قرانی مشغول هستند و به شکل غیر حضوری در علوم روز در دانشگاه تحصیل می کنند با نگاه جاهلانه شهریه این طلاب را قطع می کنند
امیدوارم چنین مسئولینی نیست و نابود بشوند به حق فاطمه زهرا سلم الله علیها
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
خداقوت
0
0