۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۷۰۱۷۶۹

شیوع بسیار بالای امیکرون

شیوع بسیار بالای امیکرون
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: شیب اُمیکرون به صورت آسانسوری است و این ویروس شیوع بسیار بالایی دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حبیب حی بر گفت:  ظرفیت بخش درمان نامحدود نیست و روز گذشته حدود ۴ هزار بیمار کرونایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان خوزستان مراجعه کردند که این آمار برای یک روز بسیار زیاد است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز  می‌گوید:  همچنین در حال حاضر ۸۰ درصد ظرفیت بیمارستان رازی اهواز تکمیل شده است.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر بیش از ۲۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که با این شیب تند بستری، نگران کمبود تخت بیمارستانی هستیم، زیرا ظرفیت نیروی انسانی متخصص و امکانات بیمارستانی نامحدود نیست.

حی بر به صدا درآمدن زنگ هشدار برای خانواده‌ها را ضروری دانست و گفت: در پیک قبلی، خانواده‌های زیادی به سوگ عزیزانشان نشستند بنابراین اکنون نباید عادی انگاری در جامعه رواج پیدا کند.

به گفته سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اگر پیشگیری، تعطیلی تجمع و دید و بازدید، استفاده از ماسک، تزریق واکسن صورت نپذیرد شرایطی به مراتب وخیم‌تر از دوره‌های قبل در کمین خانواده‌های خوزستانی است.

این مقام مسئول گفت: به همان شکلی که در پیک قبلی عزیزانی را از دست دادیم، دوباره و در صورت سهل انگاری، این وقایع تلخ بار دیگر اتفاق خواهد افتاد بنابراین  همه ما در مورد عزیزان و خانواده هایمان، مسئول هستیم.

او می‌گوید: در حال حاضر ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان سینا شهرستان کارون پر شده که نشان از سرعت انتشار بیماری دارد.

در حال حاضر ۱۰ شهرستان خوزستان نارنجی، ۱۴ شهرستان زرد و ۳  شهرستان آبی کرونایی هستند.

ارسال نظرات