۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۰۲۱۵۰
امام جمعه بابلسر عنوان کرد؛

استقلال و نفی سلطه بیگانگان دستاورد مهم انقلاب اسلامی در عرصه سیاسی

استقلال و نفی سلطه بیگانگان دستاورد مهم انقلاب اسلامی در عرصه سیاسی
مازندران - حجت الاسلام قلی پور، برپایی نظام مردم سالار دینی، استقلال و نفی سلطه بیگانگان را دستاورد مهم سیاسی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی توانست مبتنی بر آموزه های اسلامی و تکیه بر توان داخلی و به برکت هوشیاری امامین انقلاب و ارائه راهبردهای لازم و به هنگام آنها و همراهی و پشتیبانی مردم با بصیرت، از ولایت فقیه، پیشرفت‎ های چشمگیری را در عرصه‎ های گوناگون سیاسی، اقتصادی و رفاهی، فرهنگی، علمی و فناوری و نظامی و امنیتی رقم بزند.

وی، برپایی نظام مردم سالار دینی، استقلال و نفی سلطه بیگانگان را دستاورد مهم سیاسی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این انقلاب در عرصه اقتصادی و رفاهی نیز درمسیر اقتصاد اسلامی، توسعۀ صنایع و بومی سازی، خودکفایی در برخی عرصه ها، افزایش زیرساخت های خدماتی حرکت کرده است.

امام جمعه بابلسر به دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آزادی فرهنگی در چهارچوب اسلام، گسترش فرهنگ استکبارستیزی، گفتمان وحدت، احیای معنویت و دین اندیشی، پیوند امام و امت، تحول معنوی و خودباوری فرهنگی جوانان و مردم و تقویت فرهنگی شهادت و ایثار از جمله این دستاوردها است.

حجت الاسلام قلی پور، ارتقای سطح سواد و علمی جامعه در زمینه فناوری هسته ‎ای، نانو، فضایی، پزشکی را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه علم و فناوری عنوان کرد و گفت: ایجاد اقتدار با خودکفایی در صنایع نظامی، ساخت انواع موشک های بالستیک و ناوشکن در عرصه دفاعی و نظامی به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.

وی به تشکیل گروه های هسته مقاومت در منطقه و سایر نقاط جهان به برکت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز این گروه های مقاومت به با نفوذ ترین قدرت منطقه تبدیل شده اند.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که در این ۴۳ سال، بحث گفتمان مقاومت همانند یک درخت نوپا آبیاری شد و گفتمان مقاومت به درخت تنومندی تبدیل شده که نه تنها کشورهای اسلامی، بلکه سایر کشورها هم به آن روی خوش نشان می‌دهند و به گفتمان مقاومت جذب می‌شوند، تصریح کرد: در نقطه مقابل، لیبرالیست غربی و استعماری که آمریکا و کشورهای اروپایی به راه انداختند، در مقابلشان صف‌آرایی صورت می‌گیرد و این همان گفتمانی است که انقلاب اسلامی آن را پایه‌گذاری کرد.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که با پیروزی انقلاب اسلامی این گفتمان نهالش در درون انقلاب با شعار مقابله با اسرائیل و آمریکا به طور عملی شروع شد، افزود: به مرور زمان، این درخت نوپا به درخت تنومند تبدیل شده و عملاً به یکی از مؤلفه‌های اصلی انقلاب اسلامی مبدل شده است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی مسیر خود را با همه مشکلات با ایستادگی ملت، پشت سر گذاشته و همچنان با پشتیبانی این ملت با عزت و اقتدار به مسیر خود ادامه می دهد، ادامه داد: امروز ایران اسلامی در زمینه تولید علم در حوزه سلول‌های بنیادی با فعالیت بیش از ۱۶۰ شرکت دانش‌بنیان و ۲۱ مرکز پیوند سلولی رتبه اول منطقه و جزء 10 کشور برتر جهان قرار دارد.

امام جمعه بابلسر افزود: امروز کشورمان با پیشگامی در نظام سلامت و با افزایش مراکز بهداشتی درمانی جزء کشورهای برتر ریشه کنی فلج اطفال، کنترل بیماری های وبا، مالاریا و سل و همچنین جراحی قلب در دنیا است و جزء معدود کشورهایی است که عمل پیوند قلب در آن صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام قلی پور افزود: با توجه به شیوع پاندمی کرونا و نیاز مبرم کشور به واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کووید و در زمانی که هنوز فاز مطالعات بالینی هیچکدام از واکسن‌های حال حاضر جهان به اتمام نرسیده، امکان واردات واکسن‌های آینده مشخص نبود، مطالعه بر روی واکسن با پلتفرمی مشابه با واکسن‌های در حال توسعه شرکت‌های سازنده واکسن، در دستور کار تیم‌های پژوهشی قرار گرفت.

وی ادامه داد: محققان کشورمان توانستند ساخت 9 واکسن را در دستور کار قرار دهند که هر کدام از این واکسن ها در مراحل خاصی از مطالعه تا کارآزمایی و تولید قرار دارد. /950/ت302/

ارسال نظرات