۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۰۲۴۲۳
رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی عنوان کرد؛

ارتباط وثیق بیانیه گام دوم و جهاد تبیین

ارتباط وثیق بیانیه گام دوم و جهاد تبیین
لاریجانی گفت: بیانیه گام دوم و جهاد تبیین با هم ارتباط وثیق دارند، بیانیه گام دوم در واقع تصویری از وضعیت به ما می دهد که یک ایرانی باید وضعیت واقعی را بداند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی پیش از ظهر امروز در مراسم سومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به همت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به ارتباط بیانیه گام دوم و جهاد تبیین گفت: بیانیه گام دوم و جهاد تبیین با هم ارتباط وثیق دارند، بیانیه گام دوم در واقع تصویری از وضعیت به ما می دهد که یک ایرانی باید وضعیت واقعی را بداند.

وی با بیان اینکه بیش از 40 سال با نخبگان در ارتباط می باشم، اظهار کرد: رویش های انقلاب بسیار زیاد و عجیب است، میزان تاثیرگذاری افراد در سطح جامعه متفاوت است، وقتی می خواهیم به جامعه نگاه کنیم برای اینکه تصویر واقع بینانه ای داشته باشیم فقط به ارقام و آمار کور بسنده نکنیم.

رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی انقلاب اسلامی را حادثه بزرگ تاریخی دانست و ابراز کرد: انقلاب اسلامی را درست باید فهمید، انقلاب حادثه بزرگ تاریخی بود، اما از این حادثه بزرگ تاریخی دو جریان مهم سیاسی اجتماعی به وجود آمد که هر دو زنده و بالنده هستند.

لاریجانی با اشاره به جریان های بالنده انقلاب تصریح کرد: تاسیس جمهوری اسلامی و جریان نهضت مقاومت از ثمرات انقلاب اسلامی است، نهضت مقاومت یعنی جلوی نظام سلطه تسلیم نشویم.

وی جمهوری اسلامی را قابل تحمل برای غرب ندانست و خاطرنشان کرد: غرب، انقلاب اسلامی را بعد از سقوط امپراتوری شوروی بزرگترین چالش برای خود می داند و نظام اسلامی را تحمل نمی کنند.

استاد دانشگاه با اشاره به هدف قرار دادن انقلاب اسلامی و نهضت مقاومت توسط دشمن ابراز کرد: برای مبارزه سه نوع شبهه را پوشش داده اند، شبهه اول اینکه اسلام سرزنده نیست و اسلام دین مندرسی است، در حالی که در مکتب اهل بیت اسلام دین سرزنده ای است.

وی افزود: شبهه افکنان می گویند اسلام در حوزه خصوصی انسان ها است و حکومت باید سکولار باشد، این فکر بسیار ترویج می شود، سومین چالش و شبهه این است که اسلام یک دین قابل طرح جهانی نیست در حالیکه دین اسلام رحمه للعالمین و قابل عرضه به تمام دنیا است.

لاریجانی با اشاره به رسانه و فضای مجازی اظهار کرد: در سرچ مطالب فضای مجازی بهمنی از مطالب می آید که عمدتاً مطالب نما است و لذا برای کنار زدن بهمن و رسیدن به مطالب صحیح زحمت بسیار لازم است، حفظ جان و فکر مردم در برابر این تهاجم هم کار فنی لازم دارد و هم کار رسانه ای، همچنین باید اخلاق استفاده از فضای مجازی را هم آموزش و گسترش داد.

ارسال نظرات