۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۷۰۲۴۴۳

رونمایی از دو نوع جدید پهپاد نیروهای مسلح

رونمایی از دو نوع جدید پهپاد نیروهای مسلح
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نمایشگاه دستاوردهای پهپادی سازمان صنایع هوایی از دو نوع جدید پهپاد نیروهای مسلح رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:  صنعت پهپاد یکی از نقاط قابل اتکا در افزایش اقتدار و بنیه دفاعی جمهوری اسلامی به شمار می رود. 4دهه از شکل گیری این صنعت بومی در مجموعه  صنایع هوایی وزارت دفاع می گذرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه «پهپاد» یکی از ارکان کلیدی توان رزمی و عملیاتی نیروهای مسلح در افق هایی فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی است گفت: تا رسیدن به قله های توانمندی در این عرصه، راه طولانی در پیش داریم.

پَهپاد که به آن هواپیمای بدون سرنشین نیز می‌گویند، گونه‌ای هواگرد هدایت‌پذیر از راه دور بی‌خلبان است که در صنعت دفاعی کاربرد زیادی دارد.

سرتیپ آشتیانی با اشاره به اینکه نقش پهپادها در صحنه های جنگ، انواع مأموریت های اطلاعاتی و عملیاتی از جمله مراقبت، شناسایی اپتیکی و سیگنالی، رزمی، جنگال و ... غیر قابل انکار است اعلام کرد: این محصول راهبردی به عنوان یکی از سامانه های اصلی در همه صحنه های رزم زمینی، هوایی، دریایی و ... نقشی کاربردی و کلیدی دارد.

نشریه هیل در سال ۲۰۱۹ نوشت ایران در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت پهپادی است و پیشرفت چشم‌گیری در این زمینه داشته‌است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این سخنان را در نمایشگاه رونمایی از دستاوردهای پهپادی سازمان صنایع هوایی بیان کرد و گفت: انتظارات از صنعت پهپاد، قابلیت ها و مأموریت های آن ورای آن چیزی است که تا کنون محقق شده است؛ ما در دوره کنونی در نظر داریم با توسعه قابلیت ها، نوع مأموریت و تنوع کاربری پهپاد در نیروهای مسلح و کشورهای دوست، این محصول را به عنوان یکی از ارکان آرایه های هوشمند دفاعی برتری ساز و قابل اتکا در عرصه های مختلف رزم کشور نهادینه کنیم.

آقای  امیر سرتیپ دوم شهرام حسن نژاد فرمانده گروه پهپاد حضرت ولیعصر (عج) ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران به لبه علم طراحی و تولید پهپاد دست پیدا کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات