۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۰۲۹۸۹
به همت خبرگزاری رسا،

نشست نقد محتوایی جشنواره فیلم فجر برگزار شد

نشست نقد محتوایی جشنواره فیلم فجر برگزار شد
نشست نقد محتوایی جشنواره فیلم فجر، با حضور کارشناسان دینی سینما و به همت خبرگزاری رسا در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسابرگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست نقد محتوایی جشنواره فیلم فجر، دوشنبه با حضور کارشناسان دینی سینما در خبرگزاری رسا برگزار شد.

این جلسه به همت خبرگزاری رسا و با حضور حجج الاسلام مردانی، قربانی، تقوی، سیدنژاد و آقایان صالحی زاده، قادری و بنی احمدی در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به دلایل ورود حوزه علمیه به عرصه سینما گفت: تاسیس حوزه علمیه برای تبلیغ دین بوده است و این تبلیغ در هر برهه ای به شکلی پیش رفته است؛ یکی از اقسام تبلیغ نوین فیلمسازی و سینما است که حوزه هم باید به این عرصه ورود می کرد.

حجت الاسلام مردانی ضمن بیان اینکه حوزه علمیه بعد از گذشت 40 سال باید به گونه ای به جشنواره ورود می کرد که امروز به جای نقد فیلم باید عملکردش را مورد بررسی قرار می داد، اظهار کرد: در جشنواره ای که به نام انقلاب آغاز شده است، حوزه علمیه هیچ نقشی ندارد.

حجت الاسلام سید نژاد نگاه نقد در حوزه را افراطی دانست و تصریح کرد: حضرت آیت الله جوادی آملی به این مضمون فرمودند اگر قرار بود پیامبری در این عصر ظهور کند، معجزه اش سینما بود، متاسفانه حوزه هنوز به این پیامبر ایمان نیاورده است، انتقادات افراطی به ضرر حوزه خواهد بود.

بنی احمدی سینما را یک صنعت برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر قرار است به این حوزه ورود کنیم باید زیست سینمایی را در کنار زیست معنوی طلبگی تجربه شود، اگر می خواهیم وارد عرصه رقابت شویم باید از راهش ورود کنیم.

قادری سینما را جورکش تلویزیون دانست و اظهار کرد: از آنجایی که تلویزیون ما محافظه کار است به همین خاطر برخی فیلم های در سطح تلویزیون در جشنواره فجر به نمایش گذاشته شد.

ارسال نظرات