۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۷۰۴۵۱۵

نابودی 3000 زیرساخت های نظامی اوکراین توسط روسیه

نابودی 3000 زیرساخت های نظامی اوکراین توسط روسیه
وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای این کشور از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین موفق شدند بیش از ۳۰۰۰ زیرساخت نظامی آن را منهدم سازند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه بیانیه‌ای را در خصوص آخرین تحولات مربوط به جنگ اوکراین صادر کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که نیروهای این کشور از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین موفق شدند بیش از ۳۰۰۰ زیرساخت نظامی آن را منهدم سازند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: گروهی از نظامیان جمهوری دونتسک (DPR) شهر ولنوواخا را آزاد کردند. شهرک‌های اولگینکا، ولیکا-آنادول، زلنی گای نیز تحت کنترل قرار گرفتند.

این وزارتخانه عنوان کرده است: واحدهای نیروهای مسلح روسیه به خط پتروفسکویه-اوگنوفکا-اکتیابرسکایا رسیدند.

پیشروی در این محور ۱۷ کیلومتر بوده است. اصابت سلاح‌های دوربرد با دقت بالا به زیرساخت‌های نظامی اوکراین، فرودگاه‌های نظامی در لوتسک و ایوانو فرانکیوسک را از کار انداختند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه بیانیه خود خبر داد: سه فروند هلیکوپتر Mi-۲۴ اوکراینی، هشت هواپیمای بدون سرنشین، از جمله پنج هواپیمای بیرقدار TB-۲ سرنگون شدند.

همچنین در جریان عملیات نظامی ویژه نیروهای روسیه در اوکراین، ۹۸ فروند هواپیما، ۱۱۸ هواپیمای بدون سرنشین، ۱۰۴۱ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی زرهی، ۱۱۳ سامانه راکت پرتاب چندگانه، ۳۸۹ قبضه توپ صحرایی و خمپاره منهدم شد.

منبع: مهر

ارسال نظرات