۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۷۰۵۱۸۱

۲۰ بقعه متبرکه متبرکه کاشان مجری طرح آرامش بهاری سال ۱۴۰۱ است

۲۰ بقعه متبرکه متبرکه کاشان مجری طرح آرامش بهاری سال ۱۴۰۱ است
اصفهان - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۰ بقعه متبرکه کاشان خبرداد و گفت: ویژه برنامه متنوعی درطرح آرامش بهاری تدارک دیده شده است.

مسلم محمود زاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: با فرارسیدن ایام نوروز و با توجه به تدابیر اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه پیرو منویات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی طرح آرامش بهاری سالهاست که در بقاع متبرکه کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کاشان به دلیل میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی همه ساله مجری طرح آرامش بهاری است، افزود: با شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی برای اجرای طرح آرامش بهاری در سال‌های اخیربه وجود آمد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان ادامه داد: با توجه به واکسینه شدن اکثر هموطنان و شرایط تردد مسافرین برابر دستورالعمل ستاد کرونا، بقاع متبرکه کاشان میزبان مسافرین نوروزی هستند.

محمود زاده از اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۰ بقعه شهرستان کاشان خبرداد و گفت: ویژه برنامه مراسم تحویل سال نو، نماز‌های جماعت، ادعیه، جشن‌های مرتبط و ویژه برنامه‌های ۱۲فروردین از جمله برنامه‌های تدارک شده درطرح آرامش بهاری ۱۴۰۱ است.

وی با اشاره به اینکه ۵ بقعه متبرکه با حضور ۷ مبلّغ اعزامی و ۱۰ مبلّغ بومی فعالیت دارند، گفت: در این ۵ بقعه خیمه‌های معرفت برنامه‌های طرح خواندن قرآن، غرفه‌های مشاوره، پاسخ به مسائل شرعی و نقاشی کودکان همراه اهدای جوایز فعال هستند.

به گفته وی آستان مقدس حضرت علی بن محمد باقر مشهد اردهال با استفاده از یک باب بوستان معرفت و ۳ مبلّغ اعزامی در غرفه‌های مشاوره، احکام و آموزش دین و نماز، بازی کودکان، نقاشی، قرآن، و سمعی بصری فعال خواهد بود.

محمود زاده یادآور شد: در مسجد تاریخی آقا بزرگ، امامزاده سلطان امیراحمد بن موسی المبرقع و امامزاده ابراهیم بن موسی فین نیز مبلّغین زبان دان برای میزبانی ازمسافران و گردشگران خارجی با همکاری مؤسسه عروه الوثقی فعال خواهند بود.

وی یادآور شد: به دلیل وضعیت کرونا امکان اسکان در شبستان‌ها و حسینیه‌های بقاع متبرکه وجود نخواهد داشت و در صورت عدم ممانعت ستاد کرونا اسکان صرفا در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها امکان پذیر خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: اجرای طرح آرامش بهاری با همکاری بقاع متبرکه شهرستان کاشان، مدیران اجرایی، هیئت امناء، مسؤولان فرهنگی، ائمه جماعات و خادمین ثابت و افتخاری و با حمایت و پشتیبانی اداره اوقاف و امورخیریه کاشان برگزار می‌شود. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات